Tips på hoppsadlar, flats och close?

Mia_R

Trådstartare
Vilka sadlar trivs ni med? Jag är sugen på att köpa ny eller bättre beg. hoppsadel och velar mellan märkena. Jag vill ha close contact/flat back-sadel eftersom jag har en nu som jag trivs med, men den är gammal och hård och har man inte använt den ett tag känns det i rumpan. :o

Sv: Tips på hoppsadlar, flats och close?

Jag har en Appaloosa (felstavat kanske...?) Golden Star. Flat back som jag trivs SUPER med! Skulle inte sälja den för några pengar! Superskön och ligger jättebra på hästen! Inte så dyr heller.
//Z

Jag gillar min Wintec flatseat med luftbossor. Fast jag skulle ännu hellre vilja ha en Pro jumping med mockakänsla, för det enda negativa med den vanliga är att den kan vara lite hal. Men den ger bra position vid hoppning!

Mia_R skrev:
Vilka sadlar trivs ni med? Jag är sugen på att köpa ny eller bättre beg. hoppsadel och velar mellan märkena. Jag vill ha close contact/flat back-sadel eftersom jag har en nu som jag trivs med, men den är gammal och hård och har man inte använt den ett tag känns det i rumpan. :o

Jag tycker om min stübben artus jättemycket. hård och skön :devil: hehe nä men jag diggar den jättemycket :bow:

jag trivs med min gamla pessoa. hade en sproilers fört men sålde den för den passa inte hästen och var alldeles för mjuk.

Hej!
Jag har en appaloosa prestige som jag är supernöjd med. Skulle inte göra mej av med den för allt i världen! :)
Dock passar den inte på nya pållen... så jag har faktiskt köpt den nya CH sadeln (flatbacken) från H**ks, tänkte jag skall ha den vid uteritter + det lilla jag hoppar. Den duger aldeles utmärkt... mjuk och skön.

Jag har en Passier Comet FS (Franke Sloothak om nån vill veta), den tycker jag jättemkt om!!! Väldigt bra stöd, ullstoppad, går att få med kilbossor, och man kan spänna om bommen oändligt antal ggr. Med tanke på Passiers kvalite, så hoppas jag ha min sadel i måånga år! Den är inte så mjuk som dom franska och italienska sadlarna, men helt okej.¨Det ända som är dumt är att kalvskinnet lätt blir fläckigt och fult av regn/snö om man har en ljus sadel.

Andra hästen har en Prestige Golden Star, en jättefin sadel, väldigt snygg och mjuk, men jag tycker den har för lite stöd och är hal. Han promenadrids bara, så det spelar inte så stor roll, men om jag skulle ha en Prestige till en häst som tävlades/tränades, så skulle jag definitivt välja en Paris D!! Skönaste sadeln som finns, och man sitter som gjuten!

Jag har en Appaloosa (Prestige) Golden Star, som är helt underbar. Har provat en del andra flatbacksadlar, men jag trivs helt klart bäst med min Golden Star :smirk:

Har en henri de rivel exlusiv :love: :love: Super

Har en prestige Paris K (samma som D men med enkel kåpa som gör att du kommer ännu närmare) En helt underbar sadel som ger ett super stöd och känsla.

Sadlar jag trivts med är Frank Baines och Wintec pro Jumping. Men Frank Baines sadeln var helt underbar! :love: Fast för smal i bommen :(

jag har en Globus Esperanza som är jätteskön! lagom mjuk i sitsen, och väldigt mjuka knästöd.
flyttbara klossar fram och bak vilket är bra då få hoppsadlar passar mina korta ben :p.
sen är det mkt kvalitet för lågt pris.

enda negativa/det jag skulle vilja ändra på är att det skulle vara slätt läder på kåpan istället för sådant där "prickigt" (förstår ni vad jag menar?)

Albion Legend Comfort - SUUUUUUUUUUUUUUUUPER!!!! :bow:

så jag har faktiskt köpt den nya CH sadeln (flatbacken) från H**ks, tänkte jag skall ha den vid uteritter + det lilla jag hoppar. Den duger aldeles utmärkt... mjuk och skön
.

VA???? Har du fått den sadeln?? :confused: När jag frågade de på Hööks om den finns inne sa de att den inte finns i lager pga förseningar hos leverantörer. De sa att de tidigast kunde få in den i slutet på november (de i borås sa dock början på nästa år)???? :eek:

Senast ändrad av en moderator:

måste slå ett slag för griffin. Lång garanti på bommen, lättskött, lätt och det blir inga repor! :D den har inbuggda helskodda ridbyxor hehe! nämen sureseat eller vad dom nu kallar det är bra faktiskt och jag älskar att det är gele i sitsen. Visst är det det i de nya modellerna också?

Man jag skall erkänna, som blivade sadelmakare gillar jag läder bättre det är så underbart material!

Senast ändrad av en moderator:

Globus e bra. Stubben gilalr jag med.Globus har bra pris också (5000 för allroundsadel och mellan 7-9500 för en flatback. jättebra sadlar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 147
Senast: Calmiche
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 050
Senast: Barrel
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 820
Senast: mmbot
·
Utrustning Är lite på jakt efter en "ny" hoppsadel. Är ägare till en Prestige Versaille som passar hästen, men jag själv trivs inte alls i den. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31