Tips på hotell i Stockholm

Jag och sambon bodde på Mornington. Ingen aning hur det ligger i förhållande till vad ni ska göra men det var riktigt bra och prisvärt
 
@Mabuse Jag tycker inte att tex Riche är speciellt ”tjusigt” alls. Får snarare känslan av en kvarterskrog där folk slinker in. Personlig och avslappnad service. Ett plus att man kan ta med hunden också!

Inte tjusigt men så jävla stiff. Inflyttade ”viktiga” människor.

Gå över bron, undvik största turistgatorna och hitta nåt ställe i gamla stan.
 
Inte tjusigt men så jävla stiff. Inflyttade ”viktiga” människor.

Och en kastastrof om man gillar öl. Var ytterst nära att förklara för han den långhåriga Timell-brodern att det är en smula pinsamt när jag har mer ölsorter i mitt kylskåp än ni har på menyn. Lyckades dock bita mig i tungan... Tack och lov räddades den kvällen av att närbelägna Bull & Bear hade Pang Pang Dubbel(p)IPA på fat.
 
RAmblas är katastrof tycker jag:D men i samma krokar ligger Bistro süd, T8ng och Mama Wolf, alla suveräna! Och Mahalo, ÄLSKART.
 
Inte tjusigt men så jävla stiff. Inflyttade ”viktiga” människor.

Ja, i lilla baren är det mkt pr/mediefolk och ”trendigt” och lite ”viktigt” liksom. Restaurangen däremot tycker jag är trevlig med blandad publik. Många stammisar.

Men alla uppfattar ju omgivningen olika såklart! :)
 
RAmblas är katastrof tycker jag:D men i samma krokar ligger Bistro süd, T8ng och Mama Wolf, alla suveräna! Och Mahalo, ÄLSKART.

Tänker att Ramblas duger om man är riktigt hungrig :D Det är ju flottigt och lite snabbmatsbetonat. I samma kategori som Caliente eller Sthlm tapas. Been there done that ;)
 
@Mabuse Jag tycker inte att tex Riche är speciellt ”tjusigt” alls. Får snarare känslan av en kvarterskrog där folk slinker in. Personlig och avslappnad service. Ett plus att man kan ta med hunden också!
Det är det säkert, för folk som bor i kvarteret. Dvs Östermalm. En kvarterskrog för det tjusiga folket. Jämför du Riche med t ex Low&Slow, så är det ändå en viss skillnad på klientelet och stämningen. Stockholmarna är väldigt bra på att dela upp sig när det kommer till restauranger och uteställen. Där man känner sig hemma och tycker det är avslappnat är ofta ställen där alla är som en själv. Prova gå till nåt ställe där ingen är som du, t ex Brewdog, så ser du skillnaden.
 
Det är det säkert, för folk som bor i kvarteret. Dvs Östermalm. En kvarterskrog för det tjusiga folket. Jämför du Riche med t ex Low&Slow, så är det ändå en viss skillnad på klientelet och stämningen. Stockholmarna är väldigt bra på att dela upp sig när det kommer till restauranger och uteställen. Där man känner sig hemma och tycker det är avslappnat är ofta ställen där alla är som en själv. Prova gå till nåt ställe där ingen är som du, t ex Brewdog, så ser du skillnaden.

Allt kan ha sin charm. Och alla är olika. Jag gillar även tex Tennstopet!
 
Lånar tråden lite och frågar om restaurangtips i centrala Sthlm. Gärna något som har bord en lördag kväll trots att en är sent ute :)
Jag gillar Speceriet på Östermalm. De gångerna jag har varit där så har det inte känts stelt, bra service och fantastiskt god mat. Tycker att priserna är helt humana baserat på vad man får (om än inte anpassade efter en studentbudget, så det blir tyvärr inte så många besök på ett år för min del).
 
Allt kan ha sin charm. Och alla är olika. Jag gillar även tex Tennstopet!
Men Tennstopet är ju också ett ställe för etablissemanget. :confused: Det är som att säga att allt har sin charm, jag gillar inte bara beigt, jag gillar ljusbrunt också!

Men jag håller med dig om att alla är olika, det var just min poäng. Det som känns som en mysig kvarterskrog för den ene, är den andres lite stiffa ställe dit man aldrig skulle gå. Varför? För att man tillhör olika sociala grupper. Stället där alla är som en själv kommer kännas hemtamt. Om jag säger att mitt favoritfik är Pom och Flora, t ex, så säger det rätt mycket om mig, för det är en väldigt specifik sorts människor som går dit. Om jag känner mig hemma där betyder det inte så mycket att stället är hemtrevligt, utan snarare att jag är en sån som passar in där.
 
Jag gillar Speceriet på Östermalm. De gångerna jag har varit där så har det inte känts stelt, bra service och fantastiskt god mat. Tycker att priserna är helt humana baserat på vad man får (om än inte anpassade efter en studentbudget, så det blir tyvärr inte så många besök på ett år för min del).

Tack, ska kolla in det! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: jemeni
·
Småbarn Vi ska åka till Stockholm i helgen med våra två 2,5-åringar. Vi kommer bo på hotell och tar gärna emot alla tips ni har om aktiviteter...
2
Svar
20
· Visningar
1 384
Senast: julgrisen
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 887
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp