Bukefalos 28 år!

Tips på kläder till Halloween-fest

Ramona

Trådstartare
Har ni några bra tips på last minute kostymer till Halloween? Vad ska man ha på sig?

Jag är ute efter någonting som är relativt billigt och inte tar för mycket tid att fixa!
 
Sv: Tips på kläder till Halloween-fest

I en krissituation förra året köpte sambon och jag vars ett rep, knöt en hängsnara, och lite vitt smink. Tog på oss festkläder, han kostym och jag coctailklänning, målade oss likbleka i ansiktet med skuggor runt ögonen och snaran runt halsen. Vi hade gått och hängt oss på en fest helt enkelt!
 
Sv: Tips på kläder till Halloween-fest

Hahahaha, den var riktigt bra!

Men måste man vara farlig och skrämmande? Jag ser massor som är utklädda till älvor och änglar, katter etc. Då öppnas ju marknaden avsevärt för vad man kan ha på sig. Jag har alltid kört på skrämmande, men det kanske inte behövs?
 
Sv: Tips på kläder till Halloween-fest

Gröna eller lila ballonger, uppblåsta och fastsatta på kroppen så du blir en klase vindruvor? borde ju gå att fästa med säkerhetsnålar eller tejp eller lite nål och tråd. Eller, ja, fastsatta på kläderna menar jag ju såklart. Det lät lite lätt bisarrt utan det förtydligandet. :p
 
Sv: Tips på kläder till Halloween-fest

Några jutesäcker i stallet? Ett rep. Sen är du en munk på nolltid bara att gå runt och muttra Pax Vobixcum åt alla.
 
Sv: Tips på kläder till Halloween-fest

Jag och 2 vänner klädde ut oss till Ghostbusters på Halloween, det tyckte vi var passande! :-) Vi köpte engångsoveraller och svetsglasögon på Jula, tiggde kartonger i lagom storlek på Ica som vi målade och sen klistrade på Ghostbusterloggor på (som vi skrev ut från nätet) och hade som ryggsäckar på ryggen. Satte i dammsugarslang i kartongen så det blev till deras "suga upp spöken maskin". Det gjorde faktiskt succé och vi fixade det på under en timme! Kostade inte mer än typ 70 spänn allt som allt! :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på kläder till Halloween-fest

Rödluvan.
Gör en cape med huva av en röd fleecefilt. Ha ganska vanliga kläder under, typ vit skjorta och svarta eller bruna byxor. Ta med en korg. Klart!

Min och makens bästa var att klä ut sig till varandra :D
 

Liknande trådar

Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 234
Senast: Wille
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
441
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Badger
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp