Tips på läderstövlar?

carriemma

Trådstartare
Nu är det dags för nya ridstövlar, den här gången i läder. Jag har ett par Tretorn Advance som passar väldigt bra på mina fötter och ben men jag skulle vilja ha ett par lite finare också.

Det jag letar efter är ett par kvalitetsstövlar och jag kan betala så mycket dom är värda. Alltså, är dom verkligen värda mycket pengar kan jag också betala det. Dom ska:

vara svarta
hålla sig snygga länge
vara i bra läder
hoppmodell
ge ett bra stöd men ändå inte vara hårda
gärna någon snygg detalj, alltså inte helt "vanliga"
måttbeställda är ett plus

Jag är ju helt kär i Amazona Suecas Polo stövel, någon som har den eller annan från Amazona? Något bra/dåligt att säga om dom? Känns vågat att köpa dom utan att veta något när dom kostar så mycket.

Jag tar emot alla tips från er, skriv gärna pris också :)

Jag såg Mountain Horse nyhet Sovereign första gången igår och blev helt såld! Jag tycker dom är så snygga :love: Dom kostar ca 3000 kr så dom är inte så dyra så om du är villig att investera i ett par dyrare kanske det är bättre än en "billig stövel" men kände att jag var tvungen att nämna den :p Annars gillar jag personligen DeNiro, har hört att de har bra kvalité och dom är ju riktigt snygga samt måttbeställs och man kan välja detaljer osv. :)

Åh, googlade upp bilder och dom var ju jättesnygga! Självklart snyggare i brunt men kör man svart får det bli svart :/ Jag gillade dom verkligen! Men om någon har mh stövlar, hur är dom i kvalitén? :) Tack för tipset!

Jag har ett par Richmond High Rider (använder dom sällan dock pga att de inte passar mig) och gillar dom verkligen. Det jag gillar med MH är fotdelen som är gudomligt skön och dragkedjan som är kraftig och stabil. Köpte mina beg så vet inte hur dom är skötta/använda tidigare men min syster har Supreme High Rider och har haft sina i drygt 4 år av flitig användning och visst har dom blivit slitna men dom hänger ihop ;) Överlag tycker jag det är en bra stövel i mellanprisklassen av vad jag sett och hört :)

Tack för era svar :) men är mh stövlarna smidiga eller lite klumpiga?

Och Amazona sueca stövlarna är verkligen drömmen för mig men dom är ju dyra så det är lite att fundera över. Men mh stövlarna såg ju riktigt bra ut dom med :)

Det blir att prova alla stövlar jag hittat i Falsterbo haha! Men finns det fler förslag? Eller något jag ska akta mig för?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 053
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 650
Senast: 13579vas
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 545
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V