Tips på mat till påskbuffe

Sv: Tips på mat till påskbuffe

Kl

Tack för alla jättebra förslag! Djävulsägg måste jag googla, båda dom andra verkar hyfsat enkla att göra och mycket goda :-)

Jag såg att det i vissa recept bara står senap. Som jag har lärt mig är det dijonsenap som menas.
 
Sv: Tips på mat till påskbuffe

Om jag ska vara riktigt ärlig så verkar det inte jättegott men det är värt ett försök
 
Sv: Tips på mat till påskbuffe

Vilket elände! Påsken är ju inte direkt den enda högtiden då det passar bra med lite sill, lax och nubbe.

Jag vet! Dessutom tycker jag det är riktigt vackert att duka med de rätterna på ett fint bord. Men det är ju ingen höjdare att duka upp en massa bara för sig själv och nåt annat åt resten av familjen.
 
Sv: Tips på mat till påskbuffe

*kl*

Buffen blev riktigt lyckad idag och maten var mycket uppskattad :-)

Jag höll mig ungefär till plan A. Alltså laxpaj, getostgratinerade rödbetor, buffalowings, coleslaw, parmalindad honungsmelon, lammkorv, miipajer med tomat o timjan och en megasallad med bla feta, sugarsnaps, coctailtomater och granatäpple

Så skönt att alla blev mätta och nöjda!
 

Liknande trådar

L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 616
Senast: Trasten
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 008
Mat Jag har fobi för att äta "ny" (för mig) mat. Listan på vad jag inte äter är låååång och jag vill försöka göra nåt åt det. Det jag äter...
2
Svar
25
· Visningar
2 242
Senast: MJLee
·
Äldre Mina pengar börjar tryta och jag är på jakt efter billiga middagstips. Det får gärna vara lättlagat, för jag avskyr att laga mat. ;)...
Svar
18
· Visningar
2 086
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp