Tips på möhippa

Madeira

Trådstartare
Min syster gifter sig i sommar och vi ska självklart anordna en möhippa! men där tar det stopp och jag behöver er hjälp med vad man kan hitta på.

Än så länge vet vi detta:
- Inget klä ut sig och sälja pussar/kramar
- Ska kunna göras i Malmö med omnejd
- Inget fallskärm
- Alkohol är ett plus men inget måste

Hilfe bitte! :p
 
Det beror ju förstås på vad din syster gillar och hur ni tänker kring budget :) Ska ni hålla på hela dagen eller bara eftermiddag/kväll? Hur många kommer ni vara på ett ungefär?
 
Hennes största intresse är att resa men det blir svårt att få med alla på det :D

Hon är ganska äventyrlig så något i stil med fallskärm hade nog uppskattats men helst ska ju hela gänget kunna delta.
 
Budget vet jag faktiskt inte, ca 500 per skalle kanske.

Vi blir ett gäng på 10 st om alla kan delta
 
Min syster gifter sig i sommar och vi ska självklart anordna en möhippa! men där tar det stopp och jag behöver er hjälp med vad man kan hitta på.

Än så länge vet vi detta:
- Inget klä ut sig och sälja pussar/kramar
- Ska kunna göras i Malmö med omnejd
- Inget fallskärm
- Alkohol är ett plus men inget måste

Hilfe bitte! :p

Min möhippa (anordnad i Malmö) var perfekt för mig. Min bästa vän hade frågat innan om hur jag ville ha det upplagt (inte i detalj) och då fick hon följande av mig:
Gärna aktiva aktiviteter, ingen sälja saker eller pinsamheter. Hellre avslut med middag och dricka än nattklubb. Inte så dyrt att folk inte kommer pga att de inte har råd.

Det blev:
Brunch hemma hos mig (mannen var invigd)
Ett träningspass i poledance (jättesvårt men kul)
Laserdome
Femkamp på Laserdome
Vinprovning
Middag hos en av vännerna
(Innan middagen blev jag sminkad och klädd i sexiga kläder för att fota en kalender åt mannen)
 
Ni har kommit med bra förslag allihopa! Tack för det :)


Vad menar du med det?
Att möhippor ofta är helt fokuserade på kvinnor men att kvinnor idag lika gärna kan ha manliga vänner som de vill ha med på sin möhippa. Samma sak är åt andra hållet, män kan gå kvinnliga vänner som de vill ha med på sin svensexa.
Hetronormen blir väldigt påtaglig runt bröllop....
 
Att möhippor ofta är helt fokuserade på kvinnor men att kvinnor idag lika gärna kan ha manliga vänner som de vill ha med på sin möhippa. Samma sak är åt andra hållet, män kan gå kvinnliga vänner som de vill ha med på sin svensexa.
Hetronormen blir väldigt påtaglig runt bröllop....

Syrran har lämnat en lista till sin bästa vän med namn på personer hon önskar att ha med så det är helt upp till henne om det bara blir tjejer eller blandat.
 
Om jag hade fått önska en möhippa hade jag uppskattat:
Överraskning hemma med lite drinkar och plockmat och sen vidare mot antingen laserdome eller paintball alternativt att vi stängs in i ett sånt där rum och så ska vi klura ut lösningen på nån gåta innan zombiesarna äter upp oss. Middag på det så är det en supertrevlig dag!

Hade inte velat ha heldag med chokladprovning och femkamp och middag och aktiviter utan hellre typ två grejer bara. Jag hade ABSOLUT inte uppskattat typiskt könade aktiviter i stil med underklädesfotografering el dyl.
 
Min syster gifter sig i sommar och vi ska självklart anordna en möhippa! men där tar det stopp och jag behöver er hjälp med vad man kan hitta på.

Än så länge vet vi detta:
- Inget klä ut sig och sälja pussar/kramar
- Ska kunna göras i Malmö med omnejd
- Inget fallskärm
- Alkohol är ett plus men inget måste

Hilfe bitte! :p

Något över budget, men de kanske kan sy ihop en special?

http://www.kiteskola.se/prova.html
 
Kan ju nämna hur min möhippa såg ut :) (i och kring Lund/Malmö) Vi började med brunch hos en kompis. Därefter vidare till ett stall där jag fick rida fin dressyrhäst, hem igen för lunch och sen in till Utmaningarnas hus i Malmö. Hem och äta god middag och dricka drinkar hos en annan kompis, sedan utgång och så mötte vi upp svensexegänget. Jag är jätteglad att de planerade en hel dag, jag hade inte velat vara utan något av det!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 104
Senast: MiaMia
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 473
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 248
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp