Tips på "möte med hundar"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare zetor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 331
Sv: Tips på "möte med hundar"

Alla valpar är ju söta. Däremot känns träningsmodellen hedenhös. Jag föredrar skvaller framför detta eviga "nejandet"

Och jag tycker det känns väldigt vettigt att tidigt i valpens liv tala om hur vi vill att den skall uppföra sej. Vi hälsar inte på andra hundar - punkt.

Ett "evigt nejande" blir det ju bara om man inte är konsekvent!

Hedenhös eller ej, varför krångla till allt så extremt mycket?

/Swat

Fast riktigt så låg som den hunden blev hade jag inte velat att min skulle bli. Inte hälsa, javisst, men inte små flyktförsök och slick runt munnen för att den ser en mops.

Tittade inte på hela filmen utan såg när schäfervalpen mötte en fralla, styrdes upp och promenerade vidare. Helt ok för mej!

/Swat

Ibland när jag kollar på Steen så korrigerar han hyfsat korrekt i bild, och i nästa scen är hunden helt låg och slickar sig runt munnen. Ok att schäfrar är lite mjäkiga, men ibland undrar jag om det sker större korrigeringar som inte syns?

knapplån

jag tyckte mest han var söt för han vart så lycklo när han gjorde rätt :D
Jag gillar eg inte steen jättemycket , men detta var väl inget fel...? Min dsg är också förarvek, han blir låg för "inget" om jag tar fram den tonen, och han har aldrig blivit åthutad ordentligt nångång...som sagt så är det väl bra att ta dom direkt och inte när dom kommer i "slýngelåldern" :angel:

valdans ot... men pa sistone har jag sett dsg som forkortning for schafrar lite varstanns, har innan bara stott pa gsd.. hur kommer det sig att det bytts plats pa bokstaverna? o0 elelr ar det bara olika beroende pa var man ar? *forvirrad liten ratta*

F.o. tyckte jag det var en trevlig video.. och sadar lag kunde min forre bli alldeles av sig sjalv, som nar katterna valte disken och hunden kom till mig, utan att jag gjort ett smack. De ar ju lite (over)tydliga i spraket ibland de dar schafrarna.

TACK! :bow::rofl:

vad det blir roligt med mina sprakblandningar ibland, hade helt glomt bort gardshundarna.. hahaha... jag behover en hjarna for svenska o en for engelska!

TACK! :bow::rofl:

vad det blir roligt med mina sprakblandningar ibland, hade helt glomt bort gardshundarna.. hahaha... jag behover en hjarna for svenska o en for engelska!

Oh YES... jag med:D

Och jag tycker det känns väldigt vettigt att tidigt i valpens liv tala om hur vi vill att den skall uppföra sej. Vi hälsar inte på andra hundar - punkt.

/Swat

Jag haller med... men jag har a andra sidan ingen aning om vad skvaller ar:confused:

Att "skvallra" är att träna hunden att ta kontakt med föraren och så att säga skvallra när hunden upptäcker människor, vilt, andra hundar. Högst praktiskt med en hund som kommer lubbande för att berätta att den sett en hare.

Alla valpar är ju söta. Däremot känns träningsmodellen hedenhös. Jag föredrar skvaller framför detta eviga "nejandet"

Jag håller med!!

Tränar hundmöten för fullt med min vuxna tik, och i början var det nejande hit och dit, inget blev bättre av det.. Men nr vi började med skvaller :love:
Är inte helt färdiga med hundmöten än, men det är sjukt vilken skillnad!!!

Ibland när jag kollar på Steen så korrigerar han hyfsat korrekt i bild, och i nästa scen är hunden helt låg och slickar sig runt munnen. Ok att schäfrar är lite mjäkiga, men ibland undrar jag om det sker större korrigeringar som inte syns?

Jag tänkte precis samma som dig :eek:
Då var jag inte ensam i dom tankebanorna iallafall.

Oh okay... da har jag kort lite av bada:p Min son som just nu har henne sa just att de var ute och gick och en boxer kom morrande. Mandy lat som om hon tankte ata upp boxern (vilket hander MYCKET sallan med mig). Sonen sa till henne att ga fot och hon slappte uppmarksamheten pa boxern omedelbart och gick jattefint fot forbi med hela uppmarksamheten pa honom. LOL
Jag sager "leave it" och far samma resultat, utom fot gaendet da, men det ar inte riktigt sa 'solit' med andra an mig.

Den var jättesöt, men det är något i mig som gör att jag mår så himla dåligt varje gång jag ser en schäfervalp med bananrygg :(

kl

I början tyckte jag att det var helt okej, men håller med Gabbi om att jag tyckte att valpen uppförde sig lite mer tryckt i slutet. Det måste ju inte betyda någonting, men man funderar ju eftersom att den var mycket mer gladlynt innan.

Mmmm, men jag tittade inte på ryggen utan uppsynen :D

Du vet ju vad jag tycker om exteriöraveln :angel:

/Swat

Nä precis, varför krångla till det när man kan ha en stensäker inkallning utan att själv behöva ha kolla på allt och alla man möter, det har hunden istället. Det kallar jag verkligen inte att krångla till det. Tvärtom.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 561
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 077
Senast: Nota
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
227
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 245
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka