Tips på stigläder.

MM

Trådstartare
Ska köpa nya stigläder men vet inte riktigt vad jag ska kolla efter.

Är ute efter ett par i läder men dom ska helst inte kunna töja sig, så då ska dom väl vara nylonförstärkta på insidan?
Vilka märken har såna?

Prisklass är väl runt max 500 kr. En krona hit eller dit spelar ingen större roll men det ska vara bra kvalité.
 
Sv: Tips på stigläder.

Kan rekommendera Cheval! :)
Kostar inte särskilt mycket (kommer inte ihåg, men under 500 i alla fall), slitstarka och finns dessutom i många storlekar/längder! :D
 
Sv: Tips på stigläder.

Passier säger jag också, jättefin kvalitet och kostar runt 500. Finns för 499 hos iaf en nätbutik :)
 
Sv: Tips på stigläder.

Hittade nätbutiken men dom hade bara från 140 och uppåt. Alldeles för långt för mig. Jag behöver 125. Men såg att dom bara fanns i jämna tal så det får väl bli ett par 130.
Hittade i en annan nätbutik för 650 kr. Är det fortfarande ett bra pris för dom?

Tänkte kolla i ridsportsbutiken i stan med, kan ju hända att dom har dom inne.
 
Sv: Tips på stigläder.

på calevo kostar de 55euro i standardpris (själv så har jag rabatt 12% för jag handlar alledlles för mkt:nailbiting:) finns i längd 130 som kortast
 
Sv: Tips på stigläder.

Jag köpte mina i butik för 599. Tycker de är väldigt prisvärda så jämfört med andra tycker jag inte att 650 är så farligt!
 
Sv: Tips på stigläder.

*KL*

Någon som har Passier stigläder i brunt? Kan ni isf säga hur mörka dom är?

Jag har en sadel i "Oakbark", alltså mellanbrunt, och bruna stigläder är antigen för ljusa eller så mörka att dom nästan ser svarta ut mot sadeln.

Letar med ljus o lykta efter "mellabruna" stigläder. Blev så tilltalad av dessa Passier för at jag ser att dom finns i riktigt långa längder, super för mig som är långbent!
 
Sv: Tips på stigläder.

ställer samma fråga, har en brun bates sadel, men bates är ju väldigt ljus brun/ röd bruna aktiga. prestiges läder blir t ex för mörkt.
 
Sv: Tips på stigläder.

Jag har amerigos mellanbruna stigläder. Dyra som satan (över 1000) men så snygga och sköna att jag aldrig vill sälja dem. Försöker hitta en sadel som passar dem i stället...
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
563
Senast: Åsa A
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 634
Senast: Saigon
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp