Bukefalos 28 år!

Tipsa om bättre program än Movie Maker

Dreamer

Trådstartare
Halloj! Jag sitter och spyr galla över detta %#¤#"## windows movie maker, som drar ner kvaliten på mina fina dv-filmer trots högsta kvalitetsinställning, den drar ut filmen så att allt går i slow-motion och gör att filmen fortsätter mycket längre än musiken trots att allt ser ut som det ska i editeringen... Enkla saker som fade out/in finns inte, kan inte heller hitta vart man fade:ar ur musiken. :devil: :mad: :devil: :mad:
Och så hänger det sig ibland när jag spelar in från kameran.
Skitprogram helt enkelt.

Kan nån tipsa om något bättre?
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

Finns många men de flesta är inte gratis

Pinnacle
Adobe Premiere
Ulead Videostudio
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

Tack!! Det gör inget om de inte är gratis. ;)
har du tittat på/jobbat med någon av dessa? Vad gillar du bäst/minst med dem?
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

Jag har grejat en del med Premiere. Frågan är om det finns något program som är mer kompetent?
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

wohow, då så! Har den alldeles strax. :)
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

Jag märker det! :o
Men det kan det vara värt. Skit att man inte kan importera klippen som windows movie maker har gjort, får göra om alla klippen till avi:er eller nåt.


Nån som vill anmäla sig som frivillig supporttjänst för Premiere? :idea:
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

hade jag inte toktentapluggat hade jag kunnat supporta, men jag tror du skulle bli mer hysterisk av mina mycket sporadiska svar än av att sitta med premieres hjälp-sidor (som oftast är hyfsat vettiga)... ;) Finns också en del tutorials på nätet. Googla så hittar du! :idea:
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

okej :)

edit: TVÅ korta frågor bara! Så jag kommer igång åtminstone! Vad är de två filmfönstrena för något? Och hur klipper jag? Hittar inget uppenbart klippverktyg....
 
Senast ändrad:
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

tja, till det vänstra fönstret kan du dra importerade filmklipp för att spana. i det högra spanar du på det som du lagt till i den aktiva sekvensen (du kan ju skapa flera sekvenser om det behövs). på en av tabbarna vid det vänstra fönstret hittar du även alla effektkontrollerna.

klippverktyget finns i det lilla verktygsfönstret som brukar öppna sig långt ned till vänster per default om jag minns rätt. det är grejjen som ser ut som ett rakblad som är klippverktyget. markera det och klicka sedan på det ställe där du vill klippa.
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

oki, testar och återkommer! Tusen tack så länge!! :)
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

ang premeiere - när man ixat ihop en film osv, hur tusan sparar man filen intan att hela avi.filmen blir jättestor och tar miljoner år att öppna för kanske 30-60 sec? ngn som vet? dom blir ju mkt större i storlek än orginalsnuttarna.
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

Premiere sparar först i råformat. Ingen kompression över huvud taget, utan alltså ca 25 okomprimerade bilder per sekund (beroende vad man har för inställningar naturligtvis). Därför blir filen så enorm.

Vill du ha en mindre fil använder du dig av file -> export -> movie, sen går du in på settings och ställer in vilket format, med vad du vill komprimera med för codec osv.
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

vad har du sparat i för lustigt format i movie maker om det inte går att importera i premiere?
 
Sv: Tipsa om bättre program än Movie Maker

vilket format är att föredra? jag har testat det några ggr där men fått nästan lika stora filer.
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Finns det något bra sånt? Typ ett sånt program som man kan klippa ihop filmer på hästarna och lägga in musik osv osv. Ett lite mer...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Ces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Fästingmedel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp