Titta på Bomlösa sadlar

mahlmt

Trådstartare
Den 1 oktober går Simlångsritten. Det är en distanstävling som rids vid Simlångsdalen, nära Halmstad.
Oftast på distanstävlingar så rids det i olika bomlösa. Ni som skulle vilja se på div sadlar skulle ju kunna ta er till Simlångsdalen eller till Gotland söndagen den 9 oktober.
Jag kan ju inte garantera att det finns många olika modeller att titta på men det brukar vara några stycken olika.
Första starten går 05:30 (de rider 16 mil) och sen följer 3 klasser till. Tävlingen pågår hela dagen och hästarna kommer in till veterinärgrinden vid Simlångsgården där det också är start och mål.
När ni ser någon intressant sadel så våga fråga. Ryttarna kommer att vara stressade när man kommer in till grinden innan veterinärbesiktning för då ska pulsen ner så fort som möjligt. Men i vilan efter det har man tid med en o annan fråga.
// Linda

Sv: Titta på Bomlösa sadlar

Torsion sadlar kommer man att kunna se tror jag, om J ska vara med förståss men jag antar det.

/Álin som bor i s-dalen, och har sett att hon minsan har två såna sadlar :D

Sv: Titta på Bomlösa sadlar

J kommer inte att rida. Men hennes hingst är anmäld till 160 km, med låneryttare. ( Om det är samma J vi tänker på :D ) Själv ska jag vara funktionär, men kan ta med en Sportsaddle, & en Torsion Light om intresse finns. Skulle haft en Freeform oxå, men den är försenad.... :mad: :angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 345
Senast: supercassie
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: Macken22
·
S
Distans hejsan alla distans ryttare...jag kommer nog vara här och fråga en massa tills jag själv är lika van som ni!;) Men jag håller ju igång...
Svar
11
· Visningar
1 531
Senast: Maddu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka