Tittar in i din... Ryktlåda!

Har också varit sugen på den från equipage, men har det väldigt trångt i mitt skåp i sadelkammaren och är osäker på om den får plats utan att jag stuvar om totalt. Ska ta tag i att testa, stallkompisar har sån så får låna någon och prova😊
 
Tog bild idag, så här har jag det! 🤩
PXL_20230414_111643754~2.jpg
 
Jag har också en sån fast grön. Den är superbra men jag blir ändå sugen på en ryktväska när jag läser den här tråden. Vad jag nu ska ha den till ;)
Jag hade en ryktväska från Jacson innan som jag tyckte va skitbra! Sen köpte jag den jag har nu och kommer aldrig mer ha nåt annat! 😁😅
 
Jag hade en ryktväska från Jacson innan som jag tyckte va skitbra! Sen köpte jag den jag har nu och kommer aldrig mer ha nåt annat! 😁😅
Jag hade också kunnat tänka mig en sån om jag hade eget stall! En i stallet har en, det är ett jäkla rullande på den där fram och tillbaka i stallgången och så tar den ju en del plats i sadelkammaren. Skulle aldrig funka om fler fick för sig att ha sådana🫣
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Nu har jag fått hem den! Testade på hästarna i hagen och den funkar ju jättebra! Det mycket ranglåga stoet knuffade undan sin ranghöga kompis. Det här var ingen minsann ingen behandling hon tänkte dela med sig av. 😂
Hahaha 👍❤ Vad roligt att du/ni gillade den 😍
Jag tror den kliar väldigt skönt på dom! Inte alls som vanliga borstar 👍
 
NU har jag fotat 😁 Inte städad på flera år på bilderna 😅 Har pälsglansen ståendes bredvid och en hel vagn ute i stallet för hovvården (som används dagligen, ryktlådan sällan).

20230513_155549.jpg
 
20230513_155714.jpg


Två mjuka borstar från Borstiq, den ljusa tätare. Man- och svansborste från Borstiq. Gummiband (till att fläta om fästet till gpsen i svansen några gånger om året), mankam (efter Borstiqborsten som inte kommer igenom all man😅), liten mjuk borste till huvudet som inte behövs längre pga hästen tolererar den större. Hovkrats och två olika saxar.
 
20230513_155719.jpg


Två olika sorters borsthandskar används beroende på päls, behov och hästens dagsform. Samma med den lilla fyrkanten från Hööks och Magic Brush. Ryktborste och skrapa som inte använts på år och dag men är en variant hästen gillade bäst. Två hovkratsar för fysioövningar vid behov.
 
Jag är på jakt efter en ryktväska med fack. Är så trött på att allt ligger huller om buller.
Är det någon som har den här och kan säga om den har fack i mitten eller om det bara är små remmar högst upp likadant som det är i Equipages väska.
 
Jag är på jakt efter en ryktväska med fack. Är så trött på att allt ligger huller om buller.
Är det någon som har den här och kan säga om den har fack i mitten eller om det bara är små remmar högst upp likadant som det är i Equipages väska.
Syns på den här bilden att det är remmar:
1692000168570.png



De jag har sett med fack är i modell väldigt mkt dyrare. Typ Kentucky, Someh.
 
Jag är på jakt efter en ryktväska med fack. Är så trött på att allt ligger huller om buller.
Är det någon som har den här och kan säga om den har fack i mitten eller om det bara är små remmar högst upp likadant som det är i Equipages väska.
Om man bara vill ha fack kan man ju köpa en sådan väska som är för benlindor. De är inte så dyra heller. :)
 
Om man bara vill ha fack kan man ju köpa en sådan väska som är för benlindor. De är inte så dyra heller. :)
Frågan är om de håller för de tyngre saker man kånkar runt på i ryktväskan? Flaskor osv. Min ryktväska väger ett antal kg att bära runt på..
 
Frågan är om de håller för de tyngre saker man kånkar runt på i ryktväskan? Flaskor osv. Min ryktväska väger ett antal kg att bära runt på..
Jag vet faktiskt inte - har inte haft någon själv. Men en f d stallkompis hade och hennes verkade hålla i alla fall. Är nog olika kvalitet på sådana också.
 
Jag vet faktiskt inte - har inte haft någon själv. Men en f d stallkompis hade och hennes verkade hålla i alla fall. Är nog olika kvalitet på sådana också.
Känns tveksamt. Benlindor väger ju typ ingenting, de kan knappast vara gjorda för tyngre grejer. Plus att man väl tappar alla småfack på sidor osv. Jag skulle vilja ha både småfack på sidor och stora fack för borstar, flaskor osv. Nätet i botten känns smart, det blir extremt skitigt i min ryktlåda som det är nu. Gör mina redan smutsiga borstar ännu mer smutsiga :laugh:
 
Känns tveksamt. Benlindor väger ju typ ingenting, de kan knappast vara gjorda för tyngre grejer. Plus att man väl tappar alla småfack på sidor osv. Jag skulle vilja ha både småfack på sidor och stora fack för borstar, flaskor osv. Nätet i botten känns smart, det blir extremt skitigt i min ryktlåda som det är nu. Gör mina redan smutsiga borstar ännu mer smutsiga :laugh:
Ja, själv skulle jag inte välja en väska för benlindor men tänker att de är väldigt billiga och om man verkligen är ute efter en väska just med fack så kan det vara värt att testa kanske. Själv har jag ryktväskan från Equipage och är mycket nöjd med den.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp