Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ryggskott och fick i samma veva för mig att jag helt enkelt var tvungen att bli fem kilo lättare typ direkt. Vilket naturligtvis bara resulterade i att jag blev sugen på precis ALLT (utom möjligen servetter och nässelsoppa). Drömde till och med om grillchips. :angel: Så nu återgår jag till mitt vanliga leverne.

Resa till Stockholm idag, så det blir utemiddag i kväll. Jag bestämmer inte ställe utan jag får se var vi hamnar.

På tal om något helt annat: varför är isbergssallad så föraktad?
 
Fick ryggskott och fick i samma veva för mig att jag helt enkelt var tvungen att bli fem kilo lättare typ direkt. Vilket naturligtvis bara resulterade i att jag blev sugen på precis ALLT (utom möjligen servetter och nässelsoppa). Drömde till och med om grillchips. :angel: Så nu återgår jag till mitt vanliga leverne.

Resa till Stockholm idag, så det blir utemiddag i kväll. Jag bestämmer inte ställe utan jag får se var vi hamnar.

På tal om något helt annat: varför är isbergssallad så föraktad?

För att den inte är god.
 
Jag tycker att isberg smakar för lite, men har en hygglig lite krispig konsistens.

Brukar köpa salladen med det extremt överpretentiösa namnet Cosmopolitan. Som en korsning mellan isberg och roman.
 
Isberg är smaklös och besk! Till skillnad från andra salladssorter, som förvisso kan vara beska också, men samtidigt kryddiga och smakrika.
 
Åh jag gillar isbergssallad :o Det är typ jättegott när den är sådär kall och krispig! Är den det minsta ljummen eller åt det rumstempererade hållet är den inte alls lika god.
 
Halloumirullar som medhavd lunch intogs vid Bollerup. Att bo typ granne med Bollerup just nu är magiskt, små föl über alles som skuttar runt:love:.
Till middag blir det belugaköttfärssås för de små och sill för de stora. Eller, SKORK älskar löksill, så jag gissar det blir en blandning där. Sill och spaghetti är en klassisk kombo.
 
Åh jag gillar isbergssallad :o Det är typ jättegott när den är sådär kall och krispig! Är den det minsta ljummen eller åt det rumstempererade hållet är den inte alls lika god.

Jag med! Tycker att det är jättegott. Särskilt med vinägrett med grov senap i.

Jag är i Gent och har inte så mycket att rapportera. Igår åt vi på en siciliansk liten restaurang, lasagne på långkoket griskind var gott men inte extraordinärt. Ikväll hoppas jag på pommes frites och gärna våffla med! Musslor är väl fel månad, egentligen, men erbjuds några kan jag nog inte låta bli!
 
Fick ryggskott och fick i samma veva för mig att jag helt enkelt var tvungen att bli fem kilo lättare typ direkt. Vilket naturligtvis bara resulterade i att jag blev sugen på precis ALLT (utom möjligen servetter och nässelsoppa). Drömde till och med om grillchips. :angel: Så nu återgår jag till mitt vanliga leverne.

Resa till Stockholm idag, så det blir utemiddag i kväll. Jag bestämmer inte ställe utan jag får se var vi hamnar.

På tal om något helt annat: varför är isbergssallad så föraktad?

Tom vatten har mer smak än isbergssallad.
 
Sill och spaghetti är en klassisk kombo.

Jag har faktiskt lyckats servera min lillasyster detta en gång :D Vi var ganska små, ensamma hemma och jag hade fått ansvar att värma på pasta och någon pastasås från en matlåda i kylen till henne som lunch. Jag tog fel, och mikrade pasta med någon slags sillröra... och tvingade henne att äta tre munnar innan hon protesterade så högljutt att jag själv smakade, och lät henne slippa och äta mackor istället :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 545
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 408
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
353
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp