Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
2628B42E-E87E-40E8-B15E-3F7E43CAA434.jpeg
Hysteriskt sjukt sugen på pizza.
Men vägrar lägga 160:- på att få hem EN sketen pizza.
Sååå slängde min pastasåsröra på ett par rostade mackor och öste på ost.. Det funkade sådär som substitut, men gött 😅
 
Torsk med saffran- tomat- och vitlökstäcke med creme fraiche, med kokt potatis (ehuru orken icke räcker till potatismos) och ärtor. Broccoli hade varit väldigt gott till men ork att handla - njet. Världen ligger som under en grå filt både dag och natt, allt är grått grått grått och värmen får alstras i öppna spisen och i god mat som är som en kram. Basta.
 
Iblnd äter man mat för att det är en upplevelse i sig att känna smaken, doften, sältan, texturen, mättnaden, belåtenheten etc etc. Och ibland äter man bara för att man jävlamåsteäta ju.
Dagens middag blev det senare, spagetti med en variant av tiktokpastan, fetaost, tomater, hackad gul lök, vitlök, en burk majs, en näve babyspenat, lite hyvlad parmesan och en skvätt grädde. Ingen sensation nånstans, men det gick snabbt och jag blev mätt och jag fick lite rensat i kylskåpet. Burp.
 
Ris, tonfisk och hollandaisesås Voila maträtt :D

Gårdagens ris läggs upp i ugnsfast form, på med tonfisk strö över dill (mkt) jag fuskar och körde hollandaisås på påse sen hällde över i formen. In i ugnen och jåt bli varmt.

Serverad med en enkel sallad med rödlök i

Enkel god basmat som jag är uppväxt med :)

I
 
Hade svårt att bestämma mig, var sugen på typ allt, så middag blev dels fetaost/färsbiffar med soltorkade tomater, dels morotsfritters, och en potatisstomp med rosmarin & smörgömma och en cheddardipp och en stor parmesangratinerad bifftomat med flingsalt:d
 
Spagetti och köttfärssås.

Riktig mat för första gången på.. många dagar, och får dessutom tillfälle att använda upp det sista av pastan hemma istället för att slänga den. Insåg att min mage mår så otroligt mycket bättre sedan jag slutade med pasta. Köttfärssås kommer nog funka fint till ris också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp