Tittar in i ditt kök del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar tillbaka på min matdag och inser att jag ätit som om jag går på någon slags flytande föda-diet O_o Smoothie och kaffe till frukost. Soppa till lunch. Risgynsgröt med nyponsoppa till mellis.

Kanske borde äta något som man faktiskt behöver tugga mer än två gånger...? Börjar med en liten skål chips medan jag väntar på att sambon ska jobba klart och informera mig om vilket ställe han vill beställa mat från ikväll. Jag tänker rösta för vietnamesiskt men är öppen för mexikanskt också! :d
 
Två rejäla Reuben på mitt grilljärn, med dijon, surkål och prästost och pastrami :d . Gjorde en tomatsallad bredvid men mäktade inte med den...den får bli frukost eller lunch i morgon..
 
993E0A5A-9810-41BC-9257-1EF59F71FEDD.jpeg


Fredagsmys!!!
 
Allmänt avstannad köksaktivitet några dagar, delvis förklarat av julbord på Grand i Lund - gott och trivsamt och helt okej vegetariska alternativ. Samt sedan vara insnöad på hemmaplan och har trots snöröjningshjälp inte orkat skotta mig ut det som saknas för att komma till affären. Får se om jag ger det en chans i kväll eller åtminstone i morgon. Ändå gott att ha jobbat upp ett frysförråd att nalla av ändå sådana gånger!

Idag har det hittills blivit nudlar med wokade grönsaker, bl a årets sista spetskål från grönsakslandet. Samt en hel del hemmagjord pepparkaksdeg. :d (Eventuellt räcker den till att baka några kakor av också)
 
Allmänt avstannad köksaktivitet några dagar, delvis förklarat av julbord på Grand i Lund - gott och trivsamt och helt okej vegetariska alternativ. Samt sedan vara insnöad på hemmaplan och har trots snöröjningshjälp inte orkat skotta mig ut det som saknas för att komma till affären. Får se om jag ger det en chans i kväll eller åtminstone i morgon. Ändå gott att ha jobbat upp ett frysförråd att nalla av ändå sådana gånger!

Idag har det hittills blivit nudlar med wokade grönsaker, bl a årets sista spetskål från grönsakslandet. Samt en hel del hemmagjord pepparkaksdeg. :d (Eventuellt räcker den till att baka några kakor av också)
Tröttmössan här läste Gröna Lund ist för Grand i Lund.
Så framför mig ett synnerligen fartfyllt, äventyrligt och kladdigt julbord. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 534
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp