Tittar in i ditt kök del 27

Fläskpannkaka! 😍

p589o5m.jpeg
Tycker ni om det kan jag verkligen rekommendera Kalle Kulas fläskpannkaka. Så god!
 
Igår rullader igen med potatis och ärtor (och den svingoda såsen såklart). Nu finns två lunchlådor till mig också :d

Ikväll blir det rotfrukter i ugn med citronbiffar. Inget vegetariskt idag trots att det är måndag, men det blir nog på onsdag istället där det denna vecka finns en lucka i matsedeln. tänkte göra något med antingen vego-korven eller plantbullarna vi köpte på ikea.
 
Igår blev det pasta med pastasås med spenat, kyckling, matlagningsgrädde och det sista av yoghurtsås. Jag måste verkligen bli bättre på att laga sån här snabbmat :d
 
Igår orkade ingen laga mat. Vi ritade fram tacofärs ur frysen och gjorde nacho-tallrikar med en massa grönsaker och olika salsor. Och ooost. Ändå gott!

Idag blev det pinsa med tomatsås, färsk mozzarella, diverse spansk chark, oliver, romanticatomater, ruccola, pinjenötter och lite honung. Så gott och jättesnabbt!
 
Igår orkade ingen laga mat. Vi ritade fram tacofärs ur frysen och gjorde nacho-tallrikar med en massa grönsaker och olika salsor. Och ooost. Ändå gott!

Idag blev det pinsa med tomatsås, färsk mozzarella, diverse spansk chark, oliver, romanticatomater, ruccola, pinjenötter och lite honung. Så gott och jättesnabbt!
Jag gjorde också nachotallrik, fast idag och med vegofärs. Går så snabbt att göra, och gott! 😊
 
I fredags gjorde jag auberginegratäng och rabarberpaj.
I går ugnsrostade rotfrukter och fetaoströra.
I dag blev det risotto med saffran och ärter, och en bit kladdkaka från frysen till efterrätt.
 
Kvallen's middag blev en gryta med svamp, svarta beluga linser, kale (vad ar det pa Svenska?), och lite annat smatt och gott.
Jag blev helt klart overraskad av hur gott det var ... Det kommer helt klart att bli fler liknande grytor. Mycket gott och sanslost nyttigt.:p
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 792
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp