Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @cambodia och @MayGrace i efterskott 🎂🍾🥂

På mitt gamla jobb hade vi en städfirma som moppade stengolvet med toarent. Det blev nån slags frätskador, golvet blev vitflammigt. :down:

Jag hade en staderska som tankte moppa mina fina parkett golv med toarengoring ... tursamt nog sag jag vad hon hallde i vattnet och hann stoppa henne och peka pa den stora flaska "Murphy's Oil Soap" som stod pa hyllan i tvattstugan.
 
259438DD-519A-4752-82CC-F1B02C8EEBD9.jpeg
 
Grattis @cambodia och @MayGrace i efterskott 🎂🍾🥂



Jag hade en staderska som tankte moppa mina fina parkett golv med toarengoring ... tursamt nog sag jag vad hon hallde i vattnet och hann stoppa henne och peka pa den stora flaska "Murphy's Oil Soap" som stod pa hyllan i tvattstugan.

Hoppsan, det kom in i fel trad:angel:

Och jag ser tydligt att middagen i dag maste nog bli vafflor med air fried kyckling foljt av vafflor med farska hallon och gradde/cocosnots gradde.
 
För övrigt är svinnlådor från grönsaksdisken väldigt bra som inspiration. Tog med mig en med några bakpotatisar, några riktigt fina mogna apelsiner till juice, några halvfula äpplen till hästarna, en vacker röd lök, en binge salladslök och en massa pak choi som har gett inspiration till hela helgens matlagning.
 
Sambon lagade mat idag köttfärslimpa, potatismos,sås, lingonsylt och inlagd gurka :d smakade vansinnigt bra efter en timmes hårdträning på gymmet för mig. Inte mycket som slår hans hemgjorda potatismos enligt mig.

Imorgon tar jag hand om matlagningen det blir tomatsoppa med basilikakräm och våfflor med sylt och grädde. :) Ska göra våffelsmeten ikväll och så får den stå till imorgon blir den inte direkt sämre av.
 
Har gått mkt i "barnmat" här den senaste tiden. Fiskpinnar med remouladsås, spaghetti och köttfärssås, taco .. Sen slår vi till med fancy lammstek med skysås, ungsbakade rotfrukter och potatismos med parmesanost. Det gick ner på högkant hos mini. Har varit lite väl mkt sjukdom i hemmet i det sista, hoppas på att vi får både ork, tid och budget till lite mer spännande mat framöver, det är kul när alla i hemmet uppskattar god mat ☺️

Har köpt hem en paella panna till grillen som lite inspiration, hoppas på mkt kul med den, är så taggad på ljusare tider och att laga mat ute nu ☀️😎
 
Har gått mkt i "barnmat" här den senaste tiden. Fiskpinnar med remouladsås, spaghetti och köttfärssås, taco .. Sen slår vi till med fancy lammstek med skysås, ungsbakade rotfrukter och potatismos med parmesanost. Det gick ner på högkant hos mini. Har varit lite väl mkt sjukdom i hemmet i det sista, hoppas på att vi får både ork, tid och budget till lite mer spännande mat framöver, det är kul när alla i hemmet uppskattar god mat ☺️

Har köpt hem en paella panna till grillen som lite inspiration, hoppas på mkt kul med den, är så taggad på ljusare tider och att laga mat ute nu ☀️😎
På tal om ”barnmat” gjorde sambon korvstroganoff här om dagen. Det var så kul att han som annars gillar rätt annorlunda mat tyckte ”Det smakar skolmat. Jättegott!”
Skolmat är ju annars kanske inte en kvalitetsstämpel. 😅

Igår gjorde jag en väldigt god chili con carne. Det blev ett berg mat. Så jag har goda rester att äta nu i veckan när sambo är borta.

Hade dock kycklinglår-filéer som behövde lagas idag. Så idag gjorde jag en tikka masala på dem. Åts med ris och vitlöks-naan. Så gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp