Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll gjorde jag jordärtskocksoppa som toppades med jordärtskocks-chips som jag gjort i airfryern. Gjorde också vitlöks- och persilje-bröd till. Så galet gott!
Sambon fixade moules marinières också. Även det mkt gott!

Har aldrig lagat ngt med jordärtskockor och soppan improviserades ihop. Tycker det är så kul att jag faktiskt börjar bli rätt duglig i köket. Från att vara hon som förvisso älskat god mat men alltid ätit ute/blivit bjuden hos andra. 🤘
Hur gjorde du chipsen? :love:
 
Äggnudlar och kycklingwok :d

20220410_114837.jpg
 
Ja, jag har helt gått över till det. Har kört både rödbetor, sötpotatis och vanlig potatis så också. Himla gott!

Så gott att göra med broccoli-blad också och att toppa med. 😍
Jag testade nu! Vilken temperatur brukar du köra på? Jag hade 200 och tyckte det blev lite ojämnt. :)
 
Grillen fick gå tidigare i veckan, jag grillade ribs till kollegorna (de var inte ledsna om vi säger så :angel:).

Igår fick jag soppatorsk mot kvällen så det blev inte grillat utan jag åt upp de sista av de goda havskräftorna och räkorna från senaste svängen till Lerum, de klarar sig ett tag i frysen faktiskt (de är fortfarande godare än de sk "färska" från ICA Maxi...). Jag bakade bröd igår också så det blev en riktigt trevlig middag. Efterrätten blev Calinda-jordgubbar som jag doppade i rom-chokladkräm :d Bäst av allt är att det finns chokladkräm och jordgubbar kvar till idag också :D

Idag ska jag se till att orka grilla, det blir oxfilé med rödvinssås (om jag orkar göra rönnbärsgelé, annars blir det konjakssky) med klyftpotatis och primörer (dvs maché och ärtskott från fönsterbrädan :laugh:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp