Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll fortsatte jag skåprens och gjorde fransk fiskgratäng på torskrygg. Gjorde gucka på smör, hackad bladpersilja, panko, vitlök, dijonsenap, örtsalt och vatten och lade på torsken som åkte in i ugnen. Till det ris.

Efterrätt blev en galet god citronsorbet. Hade aldrig gjort den förut. Men den blev magisk! Sambon åt med spatel upp exakt allt som blev kvar i glassmaskinen. 😅
Perfekt idag nu när det varit så himla varmt. Ska absolut göra om den.
 
Ikväll gjorde jag ungsgrillade kycklinglår med ben. Körde marinad med smör, olivolja, citron, vitlök, örtkryddor, salt etc.
Till det airfryade jag potatisklyftor och spetskål. Smörstekte också steklök. Gjorde kall sås på gräddfil, creme fraiche, citron, vitlök, lite bladpersilja, fetaost och peppar.
Det blev riktigt gott!
Efterrätt lite rester av hemgjorda citronsorbeten. Så sjukt god! 😍
 
Pinocchiotårta med lemoncurd och jordgubbar.
Falafelrulle
E762AA79-9D2F-4D18-9DB8-9218C8AF3A59.jpeg
 
Till middag i går grillade vi fläskfilé som serverades med sallad bestående av bl.a. grönt, tomat, oliver, bönor, stekt zuccini och purjolök. Pressade citron och ringlade även lite olivolja över. Till det olika röror.

Och så åt vi melon, charkuterier och ost som plock innan middag. Avkommor, deras partners och barnbarn på plats. En så härlig kväll. Händelserna i USA, Oslo och Mellila fanns med i samtalen såklart och vi kan konstatera att världen är hård.

Jo, en trevlig Cabernet Sauvignon, Substance till oss vindrickare.
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp