Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag en favorit, pasta arrabiata. För de som vill ha kött finns griilad kyckling (i delar)
 
Igår kväll gjorde jag pastasallad med tonfisk, bladspenat, tomater, gurka, rödlök, en massa kapris, inlagda kronärtskockor, pasta och en dressing av gräddfil, majonäs, peppar och örtsalt.
Så fräsch och god i värmen!
 
Har råkat spontanshoppa 15 liter jordgubbar. Någon som har tips på vad jag ska göra med dem? :angel: Misstänker att jag inte kommer må så bra om jag äter upp alla idag.

Saft är planerat, ev lite sylt också men det brukar det inte gå åt så mycket av. Råröra och frysa i isbitsform?
 
Torskrygg, dillkokt potatis, jordärtskockspuré, friterad jordärtskocka, ärter och en beurre blanc med löjrom.
Löjligt gott!
IMG_20220701_183844_947.jpg
 
Har råkat spontanshoppa 15 liter jordgubbar. Någon som har tips på vad jag ska göra med dem? :angel: Misstänker att jag inte kommer må så bra om jag äter upp alla idag.

Saft är planerat, ev lite sylt också men det brukar det inte gå åt så mycket av. Råröra och frysa i isbitsform?

Jag brukar styvkfrysa dem, då kan jag välja vad jag gör med dem senare.
 
Har råkat spontanshoppa 15 liter jordgubbar. Någon som har tips på vad jag ska göra med dem? :angel: Misstänker att jag inte kommer må så bra om jag äter upp alla idag.

Saft är planerat, ev lite sylt också men det brukar det inte gå åt så mycket av. Råröra och frysa i isbitsform?

Gör jordgubbskräm. Det är superenkelt och jättegott
Det kan jag äta både till frukost och lunch. Jag brukar dubbla detta receptet och göra på en liter jordgubbar.

Edit ser nu att jag var försent ute men går fint att göra av infrysta jordgubbar med


https://www.kokaihop.se/recept/jordgubbskram-3
 
Jag har varit sugen på att testa baka eget surdegsbröd. Jag hade tänkt köpa en färdig startats från kronjäst (jag vet att det är relativt enkelt att göra själv, men det finns inte en chans att jag får den att överleva och vill inte ha den döden på mitt samvete).
Okej, jag känner inte för att läsa på direkt utan tänkte bara ta något recept, är det något man absolut ska undvika som nybörjare?

On another note, har gjort rulltårta två gånger nu i juni och båda gångerna har jag gjort egen jordgubbssylt. Så otroligt gott! Har väldigt svårt för köpt jordgubbssylt/ -saft, men detta har varit ren njutning.
Har lite kvar i en syltburk och om jag orkar ta tag i det innan sylten blir dålig tänkte jag göra jordgubbsgrottor. :d
 
Ikväll grillade vi högrevsburgare med briochebröd. Hade tomat, gurka, sallad, picklad rödlök, cheddarost, hamburgergurka, etc på.
Så gott!
Efterrätt citronsorbet-rester från det jag gjorde igår. Sambon tycker den smakar som Italien. Jag är benägen att hålla med. Magisk! 😍

Gör ni sorbet på riktiga citroner? Har en del över från i helgen som jag vill göra nått kul på ^^ om receptet är delat tidigare i tråden, är det något jag missat. Man kan inte få del av det 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp