Varför har jag inte fått påskägg?![]()
Du har inte varit ett snällt påskBARN? *har ingen aning faktiskt*
Kan du inte måla avkommorna i ansiktet och låta dem gå runt i kvarteret för att samla in godis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför har jag inte fått påskägg?![]()
Du har inte varit ett snällt påskBARN? *har ingen aning faktiskt*
Kan du inte måla avkommorna i ansiktet och låta dem gå runt i kvarteret för att samla in godis?
Portkoder, kära du. De skulle få haka på pundarna som tar sig in överallt för att lyckas ringa på dörrar. Och om de lyckades med det skulle de inte få godis utan bli hämtade av soc. Påskkärringar existera icke i storstaden annat än på inhägnade sockerfria förskolor.
Men tänk vilka konstnärer BARNEN kommer bli med ett sådant barndomstrauma!Påskkärringar existera icke i storstaden annat än på inhägnade sockerfria förskolor.
Men tänk vilka konstnärer BARNEN kommer bli med ett sådant barndomstrauma!
Ätit upp resterna av påskbuffé - katten var elak och vägrade hjälpa. Nu är jag vansinnigt mätt och vill inte se sill på ett tag. Sitter och grubblar på hur fasiken folk skalar hårdkokta ägg. Jag gör precis som man ska, spolar dem i kallt vatten i en halv evighet ändå envisas de med att gå sönder och jag skalar flera lager som sitter fast i skalen tills lite av vitan och gulan återstår.![]()
Ätit upp resterna av påskbuffé - katten var elak och vägrade hjälpa. Nu är jag vansinnigt mätt och vill inte se sill på ett tag. Sitter och grubblar på hur fasiken folk skalar hårdkokta ägg. Jag gör precis som man ska, spolar dem i kallt vatten i en halv evighet ändå envisas de med att gå sönder och jag skalar flera lager som sitter fast i skalen tills lite av vitan och gulan återstår.![]()
Om man ska hårdkoka ägg och skala dem kan de inte vara helt färska. Då kan ingen skala dem snyggt... Det gäller att alltid ha ett lager ägg som är ett par veckor gamla till den typen av aktiviteter. De helt färska äggen får man äta med sked.
Till exempel!Eller göra äggröra av![]()