Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer på mig med att allt oftare stanna till vid just alla de nya vegetariska hel- och halvfabrikaten. Det förvånar mig själv!
Jag också! Tycker det verkar hända rätt mycket spännande i den kategorin just nu, åtminstone i Sverige.
Berätta mer!citrusrisotto
Det är pappas recept som jag tyvärr inte har till hands nu, men det ingår vitt vin, schalottenlök, och crème fraiche i alla fall. Ja, och så arborioris och citron då. Kan återkomma med fullständigt recept ikväll!Berätta mer!
Tack, gärna! Citrusrisotto låter så himla gott!Det är pappas recept som jag tyvärr inte har till hands nu, men det ingår vitt vin, schalottenlök, och crème fraiche i alla fall. Ja, och så arborioris och citron då. Kan återkomma med fullständigt recept ikväll!
Det är det också! Jag tyckte att vi behövde något somrigt för att liksom lätta upp rådande snökaos lite grann.Tack, gärna! Citrusrisotto låter så himla gott!
Plocka ut kycklingen, blanda köttet med krossade tomater, rödlök och tacokrydda. Lassa på nachochips och ost. Gratinera en stund i ugnen och njut sen av en riktigt hälsosam middagHar grillad kyckling som jag inte vet vad jag ska göra med. Försöag som inte är flygande jakob?
Låter som en klockren middag till sambon.Plocka ut kycklingen, blanda köttet med krossade tomater, rödlök och tacokrydda. Lassa på nachochips och ost. Gratinera en stund i ugnen och njut sen av en riktigt hälsosam middag![]()
Jag väntar med spänning på rapsproteinet som är under utveckling! Konsumerar mycket rapsolja (bra olja både närings- och produktionsmässigt) och tanken på att äta resten av växten tilltalar mig.Jag också! Tycker det verkar hända rätt mycket spännande i den kategorin just nu, åtminstone i Sverige.
Tack, gärna! Citrusrisotto låter så himla gott!
Jag väntar med spänning på rapsproteinet som är under utveckling! Konsumerar mycket rapsolja (bra olja både närings- och produktionsmässigt) och tanken på att äta resten av växten tilltalar mig.
@athena_arabians Japp, pressresterna! Smartare att äta det direkt istället för att låta det gå genom en ko.https://www.lu.se/article/raps-blir-fars-och-fileer-for-veganer
Visst är det så! Jag tycker dessutom att näringsinnehåll, innehållsförteckning osv. tenderar att vara bra, dvs inte knökat med en massa tillsatser och inte heller fullt med massa onyttigt fett och socker för att "kompensera".
Åh vad spännande, det här hade jag inte hört talas om!Jag väntar med spänning på rapsproteinet som är under utveckling! Konsumerar mycket rapsolja (bra olja både närings- och produktionsmässigt) och tanken på att äta resten av växten tilltalar mig.