Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är aptrött med extra apa så det blir ost och kex till middag. Jag bara orkar inget annat.

Särbons släkting firar födelsedag i helgen och ska bjuda på thaimat (hen har anlitat thailändsk catering) men jag ORKAR inte! Jag ska uggla själv hos honom istället med en bit laxstubbe från ICA Tallen i Vilhelmina. Tänk smörgåstårta sans skinkrosor, leverpastej och carambole typ :p :D Bara havets läckerheter :up: De är täckta med ett berg av handpillade räkor :d

Är aptrött med extra apa så det blir ost och kex till middag. Jag bara orkar inget annat.

Särbons släkting firar födelsedag i helgen och ska bjuda på thaimat (hen har anlitat thailändsk catering) men jag ORKAR inte! Jag ska uggla själv hos honom istället med en bit laxstubbe från ICA Tallen i Vilhelmina. Tänk smörgåstårta sans skinkrosor, leverpastej och carambole typ :p :D Bara havets läckerheter :up: De är täckta med ett berg av handpillade räkor :d

Inteens en skinkros som dekoration?

Frukost på Posthotellet!

Fantastiskt, men jag gillar ändå fik bättte än hotell.

Postfrukosten är fantastisk, men allt väldigt anonym liksom. För stor och opersonlig, tycker jag. Inget mys, liksom.

Ostsmörgås och semla på konditori i Smålandsstenar av alla ställen. Göstas konditori som ägs av Bernt. Häromdagen var jag på ett fik i Värnamo - Stigs cafe - ägt av Bernt. Håller Bernt på att ta över alla fikamöjligheter i hela Småland måntro???:confused:

Mandelmassan i årets sista semla var i alla fall god med rejäla mandelbitar. Nu blir det svält ända tills i morgon bitti. Förhoppningsvis frukost på fik i Kungshamn då. Himla flängande, alltså.

Lasagne på älgfärs kryddad med enbär och ostsås på Västerbottenost till lunch. Snabbmat i form av färska svampravioli i en sås på crème fraîche, ärter och nedsmulade torkade trattkantareller till middag. Nu överväger jag Ben&Jerry's kaffeglass till dessert. En bra matdag blir det oavsett.

Halli hallo aus Osterreich! Här äts det fantastisk frukostbuffé, väldigt habila lunchrätter i skidbackarnas hütter (saknar den gudomliga pastan i Italien förra året!), och helt okej trerättersmiddagar på hotellet. Fantastisk skidåkning både i pisten och utanför (pumpat puder idag som det tydligen heter!) på glaciären. Aptiten på topp hela tiden, och bastu, bubbelbad, yatzy och portvin på kvällarna. Sehr gut! Håller ut i ett par dagar till innan det blir hemfärd.

Jag hatar föreningsliv. Har påmint och påmint och trevligt försökt elda på folk, satt deadlines som folk inte hållit, och sitter NU dvs 15 dagar innan årsmötet och saknar dokument! Argggghhh! Hade tänkt ha en lugn och trevlig torsdagsmiddag med spaghetti, långkokt tomatsås och polpetti samt hutlösa mängder parmesan och basilika, men är istället så arg och stressad att jag tappat all matlust och håglöst petar i mig ett nachochips då och då.

Halli hallo aus Osterreich! Här äts det fantastisk frukostbuffé, väldigt habila lunchrätter i skidbackarnas hütter (saknar den gudomliga pastan i Italien förra året!), och helt okej trerättersmiddagar på hotellet. Fantastisk skidåkning både i pisten och utanför (pumpat puder idag som det tydligen heter!) på glaciären. Aptiten på topp hela tiden, och bastu, bubbelbad, yatzy och portvin på kvällarna. Sehr gut! Håller ut i ett par dagar till innan det blir hemfärd.

Låter väldigt tufft. Styrkekramar! :love:

Du kanske kan vinka till min man som också är i Österrike och snowboardar sig. Och äter ostfondue, den jäkeln. Och raclette! Snowboarda lär han dock inte göra resterande två dagar då jag just fick sms om att han brutit nyckelbenet... Återstår ju bara att proppa i sig ost.

Jag skall strax göra matvetesallad, tänkte jag. Ryggan full av grönsaker, bland annat en lila rättika. Mycket lila nu. Kålrabbi och en gulbeta fick också följa med. Resten har jag glömt. Tung som tusan är den, ryggan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 034
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur