vallhund
Trådstartare
Visa bifogad fil 12079
Här har ni huskorset som lagar Æbleskiver utan Æble till mellis. Pyssligt men roligt.
Jag har snart ett järn över om någon är sugen på att testa, jag köpte ett, sen får jag ett i april.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 12079
Här har ni huskorset som lagar Æbleskiver utan Æble till mellis. Pyssligt men roligt.
Jag har snart ett järn över om någon är sugen på att testa, jag köpte ett, sen får jag ett i april.
Stiligt! Blev det gott?Visa bifogad fil 12079
Jag tar det gärna om det funkar på induktionshäll, det jag ärvt efter bestemor har försvunnit i någon flytt.
Stiligt! Blev det gott?
Jag tar det gärna om det funkar på induktionshäll, det jag ärvt efter bestemor har försvunnit i någon flytt.
Prova stickpinne.Yes! Gjorde dem glutenfria, på maizenamjöl och rismjöl, bikarbonat, socker och mjölk (och fett och salt). Alla gillade dem. Skulle bara få snits på vändandet och mängden fett i pannan. Lite lurigt men roligt.
Vändandet behöver jag öva lite i början varje gång. Samt mängden smet per styck. Min mormor vände dem elegant med en strumpsticka.Yes! Gjorde dem glutenfria, på maizenamjöl och rismjöl, bikarbonat, socker och mjölk (och fett och salt). Alla gillade dem. Skulle bara få snits på vändandet och mängden fett i pannan. Lite lurigt men roligt.
Är aptrött med extra apa så det blir ost och kex till middag. Jag bara orkar inget annat.
Särbons släkting firar födelsedag i helgen och ska bjuda på thaimat (hen har anlitat thailändsk catering) men jag ORKAR inte! Jag ska uggla själv hos honom istället med en bit laxstubbe från ICA Tallen i Vilhelmina. Tänk smörgåstårta sans skinkrosor, leverpastej och carambole typ![]()
Bara havets läckerheter
De är täckta med ett berg av handpillade räkor
![]()
Frukost på Posthotellet!
Fantastiskt, men jag gillar ändå fik bättte än hotell.
Visa bifogad fil 12079
Jag trodde först att det var en glutenfri lussebulle ...![]()
Halli hallo aus Osterreich! Här äts det fantastisk frukostbuffé, väldigt habila lunchrätter i skidbackarnas hütter (saknar den gudomliga pastan i Italien förra året!), och helt okej trerättersmiddagar på hotellet. Fantastisk skidåkning både i pisten och utanför (pumpat puder idag som det tydligen heter!) på glaciären. Aptiten på topp hela tiden, och bastu, bubbelbad, yatzy och portvin på kvällarna. Sehr gut! Håller ut i ett par dagar till innan det blir hemfärd.
Halli hallo aus Osterreich! Här äts det fantastisk frukostbuffé, väldigt habila lunchrätter i skidbackarnas hütter (saknar den gudomliga pastan i Italien förra året!), och helt okej trerättersmiddagar på hotellet. Fantastisk skidåkning både i pisten och utanför (pumpat puder idag som det tydligen heter!) på glaciären. Aptiten på topp hela tiden, och bastu, bubbelbad, yatzy och portvin på kvällarna. Sehr gut! Håller ut i ett par dagar till innan det blir hemfärd.