Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just ätit favorit i repris från i fredags. Det var så himla gott så jag rörde ihop en bunke igår kväll.

mobiluppladdning_5aa4e5c1e087c336b2442a0a.jpg

Rödkål, rödlök, broccoli, paprika (fast idag var den röd), champinjoner, minimozzarella och några valnötter. Citronolja, salt och peppar på. Mums! Det tar dessutom föredömligt lång tid att äta och tugga råkost, det är nyttigt att sitta länge tänker jag.

Från stans bästa pizzeria :)

Pinsamt att dom hör att det är jag.. "du är välkommen om 10 minuter pepp" :o

Hade en paus ett tag, då frågade han när jag lagt min beställning, "är det du pepp?" Hahaaaa.

Bifogade filer

• 20180312_153654.webp
    20180312_153654.webp
    187,3 KB · Visningar: 47
Ryggskottsmisär. Överblivna våfflor och nån typ av nudelrätt med frysta grönsaker ety orkar ej handla och partner jobbar. Tur att BARNET får bra mat på förskolan.

Vad lyssnar du på egentligen??

Själv funderar jag på att göra trattkantarellsoppa och ha små äppeltärningar i den som strössel. Vad tror ni? Lite sötsyrligt, borde kunna bli bra tycker jag.
Hustrun av Meg Wolitzer. Den där maten passerade bara i förbifarten.

Kroppkakor fyllda med svamp och lök. Stekt spenat, överbliven fyllning och lingon till.

Inte min grej riktigt men kul att testa.
Alltså jag är ju från norra småland och har inte så mycket småländska rötter. Så jag har faktiskt aldrig ätit kroppkakor (eller palt). Men de gjorde det på Mästerkocken och det såg så gott ut. Nu blev jag sugen igen! Det ska jag banne mig testa när jag inte mår illa längre.

Har gjort skitgoda tofuburgare i dag :d!

Surdegsbröd smort med vitlöks/sriracha-majo. Romansallad och skivade körsbärstomater marinerade med lite balsamico. Tofun var skivad och stekt i tamarisoja och alltihop toppades med ohemula mängder snabbsyltad rödlök :d. Rotselleri-pommes och resten av majonnäsyoghurten till! Cola i glaset :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 949
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 330
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur