Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helstekt fläskfilé i crock-potten idag. Den fick puttra i fem timmar med lite kalvfond, kinesisk soja och någon deciliter vatten. Mot slutet hällde jag i matlagningsgrädde också - detta blev såsen med lite redning. Klyftpotatis och wokgrönsaker till. Det blev inte så tokigt alls :) .

Hormonell dag. Skulle ha ätit soppa, men grät av tanken. Maken köpte med sig indiskt på vägen hem från jobbet istället. Balansen återställd.
DUMPA INTE!

Svärmor hittade en liiiten klump extremt dyrt lammkött i frysen som behöver ätas. Jag har tagit på mig den angenäma uppgiften att komponera och tillaga det lilla lammet.

Tänker mig något i stil med med pasta, grädde portabello, citron, sparris och färsk basilika kanske. Lite påskigt och känns vårigt i snålblåsten :idea:. Eftersom köttklumpen väger typ 100 g och ska föda fyra personer känns pasta helt rätt, plus att jag var sugen på pasta :angel:.

Lunch på spinneriet idag - så löjligt gott idag.
Fiskfärsbiff med räkor, riven pepparrot och brynt smör. Dillad Amadinepotatis och örtcreme. Krispiga sockerärtor till, samt foccacia och råkost. Avslutade med en rabarber, kardemumma och mandelbulle. Kan nog varit bästa lunchen jag ätit där :love:

Middag fick jag tyvärr äta hemma (hade kunnat äta på spinneriet alltid :o) men var inte superhungrig så det blev en potatisrulle med sötpotatis, vanlig potatis och rotselleri fylld med färskostcreme.

Helgfrukost :love:
Frukt, naturell yoghurt toppad med passionsfrukt, kaffe, finn crisp och äggröra :d

Bifogade filer

• FDC13AFD-2433-459A-A7A9-6489D8CED02F.webp
    FDC13AFD-2433-459A-A7A9-6489D8CED02F.webp
    207,4 KB · Visningar: 22
C19078CD-1856-44E8-918C-A3969C59886D.webp

Ska inte bli konditor i allafall:D

Miraklet fick färdigställas i väns kök efter en spontan invitation till middag. Eftersom jag fortfarande har gräslig huvudvärk så tackade vi ja. Tog med öron och attiraljer och spritsade för fulla muggar. Allmän kastrationsångest uppstod bland männen i sällskapet.

Ätit typ Sederinspirerad Långfredagsmåltid. Året då påsk och pesach sammanfaller. Omelett med en massa persilja och örter i, lax med pepparrot, charoset-ish med fetaost.

Inget osyrat bröd, dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?