Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tågbyte i Köpenhamn, köpte lokal öl till oss och blå ugler som present till värden hemma på västkusten.

Bifogade filer

• 20180406_143326.webp
    20180406_143326.webp
    240,3 KB · Visningar: 53
Vågar jag fråga vad för smak det är på ugglorna!? :rofl:

Jag som skrattade åt skum mus med punschsmak häromdagen. Kukugglor var ju ännu bättre!

... jag vet inte! :o Men (utan att ha googlat färgämnet) jag tror att de är veganska! :D Kan återkomma senare.
Innehåller spår av byg. Vad är byg? Min danska är fruktansvärt dålig.

Bifogade filer

• 20180406_171448.webp
    20180406_171448.webp
    97,1 KB · Visningar: 47
Ikväll tänkte jag ge mig på den lasagne med getost och lamm som någon (förlåt, jag har helt glömt vem!) här i tråden tipsade om. Jag har oerhört höga förväntningar!
Hoppas den uppfyller förväntningarna! Jag gillade den och har, när jag tänker efter, fortfarande 4 portioner i frysen. Skönt med tanke på nuvarande snorighetsgrad :P

Gårdagens middag var korvgryta på seitankorv, ris till.

Idag gjorde jag en wok av sånt som började bli ledset, mest för att en bit tofu var på gång att evolvera. Så det blev tofu, broccoli, vit- och svartkål, purjo, kokosmjölk, ingefära, chili, lime, lankesisk curryblandning och risnudlar. Saknade koriander insåg jag när jag åt.

Har känningar av magkatarr, så dagen har bestått av att försöka äta snälla saker.
Lunch blev pannkakor med lite jordgubbssylt till.
Middagen blev något pytt-aktigt: potatis och morötter stekta i minimalt med fett, plus kycklingbacon (visserligen rökt, men annars inte i den hårdsmälta kategorin).

Bookmaker toast och vatten. Jag tänkte baka potatis men det var dåligt med både potatis och något att göra en röra av.

Jag har tillfälligt(?) bestämt mig för att sluta laga mat eftersom min förbannade keramikhäll är ett helvete. :rage: Jag skrapar och skrapar och använder tre olika medel. Nu ska det prövas husmoderskuren bikarbonat, ättika och citron ikväll och se om det hjälper mot de fula ringarna runt plattorna.

Ätit rostat bröd hela dagen och mår illa, fattar inte hur folk kan leva på mackor :cautious: Har inga färdigrätter hemma, förslag på matlagning utan användning av spis?

Ätit rostat bröd hela dagen och mår illa, fattar inte hur folk kan leva på mackor :cautious: Har inga färdigrätter hemma, förslag på matlagning utan användning av spis?
Något som sköter sig själv i ugnen? Paj kanske? Eller typ lax/kyckling med ugnsrostade grönsaker?
Köttfärslimpa fylld med fetaost/oliver/soltorkade tomater med klyftpotatis och tzatziki?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur... 99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
116 950
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här... 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
120 331
Senast: LenaH
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
94 036
Senast: Heulwen
·
Äldre Egentligen skulle den här tråden ligga på kropp&hälsa, för det ger mig nervsammanbrott. :angel: Meeen... Jag hörde en låt på radion...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?