Steka, man kan inte mikra korv!
Jodå för det gjorde jag just och har gjort innan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Steka, man kan inte mikra korv!
Jodå för det gjorde jag just och har gjort innanMindre disk på det sättet också, eftersom man använder samma tallrik man mikrar på. Enda övriga disken är en gaffel för att lägga på inlagd gurka, och det kan man hoppa om gurkburken är full och man inte behöver fiska efter skivorna.
![]()
Igår var jag duktig och gjorde matlådor för hela jobbveckan (5 st alltså), det blev potatismos med lite grädde, mjölk och sojabönor, Quornbiffar med fetaost och broccoli och haricots verts. (Ja jag äter samma i en vecka pga superlat)
Men ja! Vi är glada om vi hittar ett passande lock till någon av alla triljarder burkar som verkar föröka sig på eget bevågJag älskar att du har samma färg på alla lådor![]()
Efter Peter Apelgrens gäss?![]()
@Diabetikern nu vet jag inte om det var igår du skulle vatt iväg men om inte så tipsar jag om Tiramisu. Hade aldrig smakat förrän igår när jag gjorde det själv inför begravningsfika idag, men det jag testsmakade igår var jättegott. Och skit enkelt att göra. Tydligen blir den bara bättre av att få stå över natten så enkelt att göra i god tid.
Jag älskar att du har samma färg på alla lådor![]()
Jag tänker också typ 10 ggr så mycket på mat som folk i min bekantskapskrets
Middagen blev plockrester, och citrongräddglassrester![]()
@Mineur: Vilket underbart ställe!![]()
Ja, det är verkligen ett ställe som är värt att besöka! Det heter Prestonfield House och ligger inom högst rimligt avstånd (= 10 minuters taxiresa) från Edinburgh centrum! Seså, skriv upp det på er "när jag äntligen tar mig till Skottland"-lista nu!
Hatar när det händer!Roséchampagne ety det är söndag och jag inte kunde stänga kylen annars![]()
Barbro Lindgren!
Det låter som en intressant middag!Lilla grå har fått sommarsulor på! Gött att bara kunna lämna in den hos grannen på jobbet
Effie har däckat i si hundsäng och jag ska ge järnet nu sista timmen Hejja mig!
Det låter som en intressant middag!![]()
Varför? Eller jag fattar ju principen men har aldrig hört talas om att pastörisera innan groddning. Gör du det med allt?Med alfalfa brukar jag pastörisera, antar jag att det kan kallas, genom att hälla 85-gradigt vatten över dem