Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rött vin på uteservering.Raclette och Aperol Spritz på skuggig uteservering. Livet!
Jag toppar med fun light på kokhet arbetsplatsRaclette och Aperol Spritz på skuggig uteservering. Livet!
Jag toppar med fun light på kokhet arbetsplats![]()
Jag längtar så efter en kall dusch! Seriöst, varm arbetsplats kombinerat med en soffa i galon är en jättedålig kombo!Du vinner
Allvarligt, din stackareHoppas det blir något roligare när du kommer hem
![]()
Hatar när det händer alltsåProportionerna blev inte rätt direkt, så vi fick fylla på lite mer lime. Sen behövdes det lite mer rom och lite mer sockerlag, men så blev det för sött och så slant någon med limen så vi fick fylla på ännu mer rom och sockerlag
Jag såg tidigt vartåt det barkade, men då var det redan för sent.Hatar när det händer alltså![]()
Jag såg tidigt vartåt det barkade, men då var det redan för sent.
Landets varmaste dag på 23 år kommer att gå i vattenmelonens, iskaffets och gazpachons tecken. Antipasto och vin på en filt någonstans i skuggan är planen för kvällen.
Jag är ganska simpel av mig, så jag brukar bara göra en dubbel espresso i min lilla kaffemaskin, låta stå med 2-3 isbitar i en minut eller två och sedan fylla på med typ 1-1,5 deciliter mjölk och röra om. Jag tycker om när det är lite sött så jag rör oftast ner en halv tesked honung i den varma espresson innan jag lägger i isen, men det kan man ju skippa om man vill!Låter högst njutbart! Har du nåt recept på hemlagat iskaffe som inte är sådär sjukt sött?
Jag brukar göra ungefär som @Mineur : jag gör en så stark och koncentrerad espresso jag kan och rör i en liten gnutta socker(vi pratar under en halv tesked, men jag tycker ändå att det behövs). Sedan häller jag espresson över ordentligt med is, skakar iKaffe kraftigt och häller på den också. Ibland har jag i en liten slatt grädde på slutet innan jag rör om och det rundar av smaken mycket trevligt, men är inte nödvändigt.Låter högst njutbart! Har du nåt recept på hemlagat iskaffe som inte är sådär sjukt sött?