På svenska kallas den KULTURTANTSKETCHUP. Vad trodde du?Är det inte sån där trögflytande balsamvinäger? Crema di balsamico? Vet ej vad den kallas på svenska..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På svenska kallas den KULTURTANTSKETCHUP. Vad trodde du?Är det inte sån där trögflytande balsamvinäger? Crema di balsamico? Vet ej vad den kallas på svenska..![]()
Ja! Blå Kongo! (Är det namnet egentligen ok i dessa pk-tider?) Ska kolla morötterna närmare. Tack!Potatisen Blå Kongo? Blå/svarta morötter? @Petruska
Ja! Blå Kongo! (Är det namnet egentligen ok i dessa pk-tider?) Ska kolla morötterna närmare. Tack!
På svenska kallas den KULTURTANTSKETCHUP. Vad trodde du?
Sån där trögflytande balsamico i liten flaska. Plastflaska oftast. Iaf på Hemköp.
Jag är INFLUENCER!
Enligt Wikipedia heter den "blauer Schwede", alltså "blå svensk", på tyska.Garanterat extremt icke-pk, men en måndag strax innan lunch är jag inte människa nog att komma på en kreativ pseudonym där du ändå skulle förstå vilken potatis-sort som åsyftades.
Tanken slår mig nu - kan det vara så ruskigt att namnet anspelar på hudfärgen på de människor som lever i Kongo-Kinshasa/Kongo-Brazzaville/demokratiska republiken Kongo/vad nu det korrekta namnet är på sagda geografiska område?
På svenska kallas den KULTURTANTSKETCHUP. Vad trodde du?
Och jag gissade på ajvar! Tänk vad vi är kreativa här inne!Jag trodde du menade sriracha![]()
Matlåda! Fan! Från imorgon och ett tag framåt kommer jag att göra ett projekt som kräver att jag sitter i ett satans rövhål vid världens ände! Jag är så trött på att göra matlådor. Jag hoppas på varma dagar och kör på yoghurt.
Ja! Blå Kongo! (Är det namnet egentligen ok i dessa pk-tider?) Ska kolla morötterna närmare. Tack!
Jag fick någon sorts smurfblå spirulinahistoria nånstans för ett tag sen. Men jag tog för givet att det var färgmedel.Blå Kongo är det enda jag kommer på. Morötterna är lila tycker jag. Rödbetslila.
Annars informerade BARNET om att man kan ta blå karamellfärg och färga risnudlar med. Eventuellt kan detta se ut som enhörningshår. Eventuellt.
Mahalo har en blå shake innehållande dunaliella salina (vad nu det är för nåt). Den är BLÅ. Och heter pussy power.
Jag måste ha någon sorts müsli också. Annars överlever jag inte.Jag kör stenhårt på turkisk/grekisk yoghurt, en bananjävel och salta nötter. Och sura ahlgrens bilar.
Blå Kongo är det enda jag kommer på. Morötterna är lila tycker jag. Rödbetslila.
Annars informerade BARNET om att man kan ta blå karamellfärg och färga risnudlar med. Eventuellt kan detta se ut som enhörningshår. Eventuellt.
Mahalo har en blå shake innehållande dunaliella salina (vad nu det är för nåt). Den är BLÅ. Och heter pussy power.
J
Jag fick någon sorts smurfblå spirulinahistoria nånstans för ett tag sen. Men jag tog för givet att det var färgmedel.
Blir inte de svartlila? (Minns med lätt fasa några mycket originella muffins.)Nope, tydligen naturligt.
Blå vallmofrön?
Du kan dricka Vira Blåtira till annars ☺Just ja! Apropå rödgrön röra: vad finns detför blå saker att äta? Alltså blå. Inte typ lila. Jag har ett regnbågstema i bakhuvudet.