Vi har massor av rödbetor i kylen som jag hade tänkt rosta i ugn med balsamvinäger och fetaost, men nu blev jag så orimligt sugen på borstj! Funderar dock på om jag verkligen är sugen på att sanera hela köket från röd saft efteråt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde gele´! Väldigt vacker färg, syrligt och gott, fast ingen stor smaksensation direkt. Lite som rödvinbärs-gele´ fast med en liiiiten annan smak kanske. Men där finns ju mängder av olika sorters paradisäpplen, förmodligen smakar de lite olika också.Jag promenerar förbi både kvitten och paradisäpple som ingen plockar (på allmän plats) dagligen och tänkte förbarma mig. Nu är jag väl kanske ingen stor geléanvändare, men marmelad, kanske? Vad tror ni? Var det @Lena Furberg , som skrev om paradisäpplen? Recept? Blir det gott? Användbart?
Trist att smaken inte levde upp till förväntningarna! Kvittenmarmelad tycker jag kan ha en ganska trevlig smak, men kanske rosenkvitten smakar annorlunda?Jag gjorde gele´! Väldigt vacker färg, syrligt och gott, fast ingen stor smaksensation direkt. Lite som rödvinbärs-gele´ fast med en liiiiten annan smak kanske. Men där finns ju mängder av olika sorters paradisäpplen, förmodligen smakar de lite olika också.
Men kul att testa! Och geleáde sig snabbt som sjutton!
Rosenkvitten gjorde jag gele´ på för nåt år sen men tyckte inte det smakade nåt speciellt, tyvärr. Mest syrligt/sött.
En flexitarian äter i huvudsak vegetariskt, men äter kött någon gång ibland. Flexitarianköttbullar har jag aldrig hört talas om, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara en i huvudsak vegetarisk bulle med ett mindre inslag av kött.En allmän fråga, vad är flexitarian och vad är flexitarianköttbullar för något?
Ok, tack! Såg reklam för flexitarianköttbullar och hade aldrig hör talas om det förr...En flexitarian äter i huvudsak vegetariskt, men äter kött någon gång ibland. Flexitarianköttbullar har jag aldrig hört talas om, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara en i huvudsak vegetarisk bulle med ett mindre inslag av kött.
Nu fattar jag inte: Kallas det mille-feuille för att det är flera lager av aubergine?Lunch på uteservering. Eggplant millefeuille. Bröd till.
Nu fattar jag inte: Kallas det mille-feuille för att det är flera lager av aubergine?
Gott ser det ut, oavsett.
Jag har bara hört mille-feuille när det gäller just tusenbladstårta, så det var därför jag undradeMille-feuille betyder "tusen blad" så det är bladen som gör detNormalt är det ett smördegsbakverk som kallas mille-feuille: https://en.wikipedia.org/wiki/Mille-feuille
Så tolkade jag det.Nu fattar jag inte: Kallas det mille-feuille för att det är flera lager av aubergine?
Gott ser det ut, oavsett.