Till lunch gjorde jag pasta arrabiata. Sist jag gjorde de blev den lite väl stark, så hade i mindre chili denna gång, men nu blev den inte tillräckligt stark. Men god smak ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På mitt jobb är det nog en tredjedel vegetarianer. En sådan måltid hade lett till upplopp.I går bjöd jobbet på lunch igen, på restaurang. Jag åt potatis, riven morot, vitkålssallad och en liten brödbit.
På kvällen åt jag en halv Dr. Oetker pizza, andra halvan blir lunch i dag.
Jag hade kunnat beställa vegetariskt men det hade blivit väntetid och dyrare så jag valde att ta från självplocket. Det var mitt första besök på restaurangen och jag har hört att deras vegetariska mat inte är så bra.Har dom aldrig vegetariska alternativ till dig?
Vissa år har jag under några dagar den ofattbara turen att smultron och persika mognar samtidigt vid mitt sommarhus. Då lever jag på peach melba - ALLTING à la peach melba! (Jag tror just nu inte att 2026 är ett sådant år, men den som lever får se.)Priset på jordgubbar har passerat smärtgränsen för mig, så jag försökte komma på nåt annat somrigt till efterrätt. Blev en smulpaj a la Peach Melba( persika och hallon). Överraskande gott!
Jag visste ju att kombon är magisk, men hade inte förväntat mig den skulle vara lika god varm i paj.Vissa år har jag under några dagar den ofattbara turen att smultron och persika mognar samtidigt vid mitt sommarhus. Då lever jag på peach melba - ALLTING à la peach melba! (Jag tror just nu inte att 2026 är ett sådant år, men den som lever får se.)
Den är god i och till allt utom korv stroganoff!Jag visste ju att kombon är magisk, men hade inte förväntat mig den skulle vara lika god varm i paj.
Den är ju rätt mjuk och smaklös så jag tycker den gör sig bäst där man dels kombinerar den med något som har lite tuggmotstånd samt kryddar ordentligt.Tror jag för första gången i mitt liv köpt kycklingfärs! Bytte från nöt, vilket är min standard, när de tog 155:-/kg för det svenska. Provade att göra en taco-paj på det hela, vilket var gott men det blir nog lite av en inlärningskurva på konsistensen!
Stekte kycklingfärs med fajita-krydda.
Blandade i stark salsa, lätt-CF och fryst majs.
Varvade blandningen med tortilla-bröd och mager riven ost.
Skjuts in i ugnen!
Låter väldigt gott! Har du något recept?När alla andra grillar eller äter typ vattenmelon i värmen så drog jag igång ugnen.Varit så sugen på spenatlasagne sen en kollega hade det i sin lunchlåda tidigare i veckan. Det blev precis så gott som jag hoppats på, spenat och ricotta är så sjukt god kombo och lite muskotnöt i var perfekt.