"Tjattertrådar"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Tjattertrådar"

Om du ändrar inrikting på ämnet är väl inte att tjattra sönder en tråd??? (iofs beroende på hur du ändrar inrikting, vill du plötsligt bjuda på kaffe och börjar fåna dig om vilka bakverk till eller nåt det ska vara till så skulle jag väl kanske kalla det tjattra sönder tråden).

Men vill hellre du starta egen om ämnet så tycker jag du ska göra det.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Beror väl på? Om jag skriver en tråd om havre är det väl inte för jag vill ha en diskussion om korn? De som vill läsa om havre ska väl inte behöva läsa onödiga inlägg om korn?

Bara för att ämnena är mer seriösa än kafferep så är det väl likväl störigt om man endast vill läsa om ursprungsämnet?
 
Sv: "Tjattertrådar"

*lånar knapp*

Men snälla söta rara båda två! Måste ni kivas sådär? Jag bryr mig inte om vem som startade, men kan inte den av er som känner sig mest vuxen och mogen avsluta det hela? Nu har ju t.o.m. den här tråden urartat...
 
Sv: "Tjattertrådar"

jag tycker inte allt den urartad, tvärtom har det lagts på ytterligare en dimension i diskussionen.

Nämligen vad som anses som störande i trådar. Är det ok att byta till ett nytt seriöst ämne i en tråd eller inte?
 
Sv: "Tjattertrådar"

*knappen*
Problemet ang. att ingen "klagat" tidigare är ju att några kan känna sig påhoppade som personer som alltid tjattrar sönder trådar, och som Mycket_irreterad skriver, så finns det ju olika sätt att "Tjattra" och då kan det vara svårt att stoppa innan det går för långt och blir bara onödigt svammel.. Eftersom många sitter här ofta och "lär" känna varandra, så blir det lätt lite personligt..
Vet t ex en del trådar som utvecklats till diskutioner från grundämnet men fortfarande ganska intressant, för de inblandade och så måste det ju få vara?

Men jag förstår att alla kanske inte är så intresserade av när jag och Martha skulle träffas och vad vi skulle göra, förutom de som kanske hade tänkt gå på travet och skulle tycka det var kul att träffa oss.. ;)
leb.gif


Sen Ankan, tycker jag absolut att du ska starta en tråd om några användares tråkiga inställning och otrevliga svar och inlägg i många trådar... för det tycker iallafall jag är mer irreterade att läsa än lite svammel...
 
Sv: "Tjattertrådar"

Jadu, därom tvistar ju de (o)lärde! Vissa tycker inte det gör nåt om en tråd ändrar riktning både hit och dit och andra blir skitsura direkt man halkar lite utanför. Själv tycker jag att den här tråden blev ganska tjaffsig väldigt snabbt. Men det är ju ett hett ämne, så det är ju inte så konstigt!
 
Sv: "Tjattertrådar"

Visst kan vet vara störigt, men trådar med många svar har väldigt sällan hela tiden samma ursprungsfråga, den ändrar sig, tex, "snatttare med barn" på Senior, den handlade om en snattande mamma som tyckte det var OK att snatta men fy den lede för att åka med polisbilen in liten bit utan barnstol, nu handlar den om skolbussar med och utan bälte i bussen och om invandrare snattar med än svenskar.. den har ändrat inrikting, och jag som trådskapare kan inte påstå att jag har så mycket emot det.
 
Sv: "Tjattertrådar"

ankans skrev:
Beror väl på? Om jag skriver en tråd om havre är det väl inte för jag vill ha en diskussion om korn? De som vill läsa om havre ska väl inte behöva läsa onödiga inlägg om korn?

Bara för att ämnena är mer seriösa än kafferep så är det väl likväl störigt om man endast vill läsa om ursprungsämnet?

Jag tycker det kan vara jätteintressant att se hur en tråd utvecklar sig, det är ju ett utslag på att deltagarna har tagit sig ett steg längre i tankegångarna? :)

Dessutom brukar det ju lösa sig kemiskt, blir det för rörigt brukar någon ta sitt ansvar och starta en spin off-tråd.
 
Sv: "Tjattertrådar"

Ibland är det ok, i vissa trådar inte tycker jag... Beror helt på hur de spårar ut,.,,
 
Sv: "Tjattertrådar"

Om du hade läst lite bättre så skrev jag att jag tyckte att din tjattertråd hade kunnat ligga kvar, jag störde mig inte ett dugg på den eftersom det var just en kafferepstråd och det visste jag om så där behövde jag inte bemöda mig med att öppna den tråden.

Sedan när dessa trådar inte längre fick ligga på gnägg utan hänvisades till Senior fanns det uppenbarligen inget intresse för den sortens trådar längre.
Då kan man ju undra om inte vissa användare ville tjattra om helt personliga privata saker bara för att reta dom som läser på gnägg eftersom där inte finns lika många trådar att välja på som det finns på Senior och på senior hade en sådan tråd försvunnit i mängden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 061
Senast: Hedinn
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 245
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 560
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp