Bukefalos 28 år!

Trigger varning till dom som tycker allt om vikt och hur man ser ut och sånt är triggande.
Men en sak som jag får psyk bryt på är att det verkar som det är helt för bjudet för mig att tycka att jag är tjock eller fet eller nåt sånt. Även fast det är online och andra inte ens vet hur jag ser ut ändå så bara måste dom säga mot?
Och som att bara för jag har HAFT anorexi så KAN inte jag vara tjock nånsin eller? Så om jag skriver nånting att jag är tjock så säger nån eller flera mot det. Då gör ju dom bara så jag ännu mera skäms och att jag är så JÄVLA miss lyckad så ingen kan ens TRO att jag är tjock för det verkar o möjligt. Men jag VET ju hur jag ser ut och hurmycket jag väger och allt sånt så jag VET hur det ÄR. Men det är så o möjligt så andra inte ens kan tänka sig det hur tror ni att det känns för mig då? Som att jag är så jävla fel så det borde inte ens vara möjligt att vara jag.
Och ja jag har haft anorexi. Och jag har haft sond och blivit tvingad att äta och sånt. Och sen har jag bott på hvb och ätit normalt och nu har jag haft rullstol i över ett halv år ändå är det O MÖJLIGT att jag skulle ha blivit tjock? Jag fattar inte hur andra tänker då och jag blir så JÄVLA frusterad!
Och att det är o sunt att vara under viktig JA SÅKLART men det be tyder inte att jag VILL vara det heller bara för jag inte vill vara TJOCK?
Och en sista sak att tillexempel Molly Hammar och Molly Sanden båda dom är ju lite mot det tjockare hållet. Och jag tycker att båda dom är JÄTTE FINA så det är inte som att det alltid är nåt dåligt att vara tjock. Som att dom inte kan vara tjocka för dom är fina. Men jag tycker att ja dom är lite tjocka OCH dom är jätte fina! Men som dom som tycker att man inte ska tänka att mansjälv är tjock så egentligen shamear ju dom tjocka som att det MÅSTE vara dåligt att vara tjock. Istället för att kanske säga typ Okej jag förstår att du är tjock nu men du kan ändå vara jätte fin!
 

Jag tycker det är ett klurigt ämne. Jag önskar att ordet tjock inte var så laddat. Eller att det fanns ett annat mindre laddat ord liksom.
Och det är väl skillnad på att tycka en sak eller beskriva sig på ett sätt och att agera på det. Tror många kopplar "jag är tjock" till "jag måste banta", speciellt om man har/har haft en ätstörning.

Jag kan ibland tycka jag är tjockare än jag brukar vara/önskar men agerar liksom inte på det, jag äter som vanligt och allt sånt.
Åh det hade verkligen varit så mycket bättre med ett mindre laddat ord.

Jag är ju väldigt lång (185cm) och var det redan som tolvåring. På den tiden kunde vuxna stanna och peka eller gå över gatan bara för att kommentera hur stor jag var :mad:(på den tiden var jag objektivt enbart lång, storleksmässigt var jag S/M vilket är väldigt lite på 185cm). Min längd är fortfarande något som kan vara jobbigt för mig. Det är inga problem när folk säger oj vad lång du är (längre) men ibland får jag kommentaren att jag är stor och just det ordet får mig att känna mig som en jätte. Det får mig att vilja springa och gömma mig eller krympa ihop till en liten mus. Allt för ett ords skull.

Det är samma laddning i ordet tjock för de flesta av oss tyvärr. Vilket gör att det blir lite taggarna utåt så fort man ser det ordet. 😔
 
Åh det hade verkligen varit så mycket bättre med ett mindre laddat ord.

Jag är ju väldigt lång (185cm) och var det redan som tolvåring. På den tiden kunde vuxna stanna och peka eller gå över gatan bara för att kommentera hur stor jag var :mad:(på den tiden var jag objektivt enbart lång, storleksmässigt var jag S/M vilket är väldigt lite på 185cm). Min längd är fortfarande något som kan vara jobbigt för mig. Det är inga problem när folk säger oj vad lång du är (längre) men ibland får jag kommentaren att jag är stor och just det ordet får mig att känna mig som en jätte. Det får mig att vilja springa och gömma mig eller krympa ihop till en liten mus. Allt för ett ords skull.

Det är samma laddning i ordet tjock för de flesta av oss tyvärr. Vilket gör att det blir lite taggarna utåt så fort man ser det ordet. 😔
Ja men även om mansjälv inte gillar nåt ord eller nåt sånt så be höver man ju inte vägra att lyssna på andra som säger det eller tycker det.
Alltså tillexempel jag HATAR ut trycket kvinnliga former. För mig så bara låter det jätte äckligt och dåligt och fult och som jag INTE vill ha. Men om nånannan tillexempel skriver att den har kvinnliga former eller nåt sånt så skulle ju inte jag bara börja säga mot den eller inte lyssna på den eller sånt.
Utan den måste väl få skriva dom orden som DEN vill om sigsjälv även fast JAG inte vill det OM MIG.
Så alltså det jag menar att det är stor skillnad om nån säger det om nånannan eller om sigsjälv.
 
Jag vet att ingen kommer fatta dethär så jag vet inte varför jag skriver det.
Men jag orkar bara inte ha allt själv även fast det är det som jag borde.
Men alltså jag skiter i om nån inte tror på mig om jag säger att jag är tjock. Det är INTE det som är det viktiga. Utan det får väl den tro hur den vill och det skiter jag i om det bara var som Okej jag tror inte det men okej.
Så det är inte att jag bryr mig såjävla mycket hur nånannan tror OM MIG eller att andra tycker att tjock är ett neggativt ord eller sånt.
Utan det som blir så jävla jobbigt är när denandra bara helt vägrar att lyssna på mig. Och SPECIELLT ifall det är nån som jag litade på och räknade som en vän. Och då bara känner jag mig ännu mera fel och dålig och dum i huvudet. Och att ALLA tror att dom vet mera motför mig om ALLT även om MITT liv. Så ingen nånsin be höver lyssna på mig för jag är ju ändå bara dum i huvudet och fattar inget och har fel.
Och då om det BÅDE är att den inte lyssnar på mig detminsta OCH att den säger eller skriver jätte triggande och inte fattar det heller eller då blir det för jobbigt.
Och om det skulle vara att andra är o roliga att jag ska få anorexi igen om jag tycker att jag är tjock så är det pågrund av andras svar eller sånt som jag har tagit en miljon steg bakåt. Och INTE för att jag tyckte att jag var tjock. Men jag kan inte förklara för tror ingen kan fatta hur jävla värde lös jag känner mig då och att jag bara ska hålla käften om allt och jsg borde aldrig försöka få ut nånting eller disskutera nånting eller bara säga nåt hur jag känner eller tycker. Utan ALLT skulle vara så jävla mycket bättre om jag bara ALDRIG trodde att jag hade nån rätt att säga hur jag känner.
 
Jag fattar det men det blir ändå jätte triggande att nån som jag litar på skriver att det är iprincip o möjligt att bli tjock av att äta normalt och jag VET ju det jag vet hur jag ser ut. Så då blir det att alltså så måste jag ju äta förmycket då.
Förstår absolut att det är triggande i alla fall! :heart
Och så klart är det skitjobbigt att man inte kan förstå varann eller få någon annan att förstå hur man känner/menar etc! Kring så pass laddade ämnen blir det ju skitjobbigt då. Och jag fattar att man känner sig inte hörd och inte förstådd då.
 
Förstår absolut att det är triggande i alla fall! :heart
Och så klart är det skitjobbigt att man inte kan förstå varann eller få någon annan att förstå hur man känner/menar etc! Kring så pass laddade ämnen blir det ju skitjobbigt då. Och jag fattar att man känner sig inte hörd och inte förstådd då.
Ja och det som känns mest skit jobbigt är att det är så jävla hopp löst. Och att bara för jag är så dum så jag aldrig lär mig att jag INTE KAN förklara hur jag känner så blir det som jag tappar ALLT. För det är ju ännu mera tydligt nu att det är ingen mening att jag ska försöka att ha bra vän relationer för det är o möjligt. Och det är skit jobbigt. Jag VET att det är så och att det ÄR menings löst att försöka ännu mera men det blir ändå jävligt tomt som inte går att bara fylla upp med nåtannat. Men det kommer ju inte bli bättre för jag aldrig ger upp heller utan då kommer det bara bli lika föralltid så det är som det är o avsett hur jobbigt det är för mig.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
815
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING Jag tror att domflesta här iallafall vet att jag har haft anorexi i väldigt många år. Och att först gick jag i en be...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 329
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp