Tjockistråden 3

Ni får ingen viktuppdatering idag - men något går uppenbarligen åt rätt håll här;
För kanske 2 månader sedan så provade jag min favoritklänning och det var stört omöjligt att få upp dragkedjan. Idag provade jag igen och gissa vem som ska ha sin favoritklänning på utekvällen imorgon?? :love::love::love::love:

Återkommer nog imorgon om vikten - men där tror jag inte att det har hänt så mycket faktiskt. Kanske att jag har gått ner till typ 66,9 eller nåt sånt tror jag, men men, sånt är livet.

Jag har dock fått börja med min ena gamla medicin jag är. Och oj så mycket bättre jag mår. Idag sprang jag en sväng med, första gången sedan jag slutade med medicinen. Det kändes bra.
 
Ni får ingen viktuppdatering idag - men något går uppenbarligen åt rätt håll här;
För kanske 2 månader sedan så provade jag min favoritklänning och det var stört omöjligt att få upp dragkedjan. Idag provade jag igen och gissa vem som ska ha sin favoritklänning på utekvällen imorgon?? :love::love::love::love:

Återkommer nog imorgon om vikten - men där tror jag inte att det har hänt så mycket faktiskt. Kanske att jag har gått ner till typ 66,9 eller nåt sånt tror jag, men men, sånt är livet.

Jag har dock fått börja med min ena gamla medicin jag är. Och oj så mycket bättre jag mår. Idag sprang jag en sväng med, första gången sedan jag slutade med medicinen. Det kändes bra.
Vilken härlig update 🙌
 
Vilken härlig update 🙌
Visst är det?? Helt underbart när man kommer i gamla kläder som man nästan hade gett upp att någonsin komma i igen!
Det går långsamt nedåt - men så fuskar jag ibland och då går jag upp DIREKT. Som när jag har tenta, eller när jag åkte ner till Skara, då åt jag massor godis. Sätter direkt stopp för nedgången. Det är jobbigt för en sockerråtta.

65 kilo känns inte oöverkomligt till sommaren. Gud så härligt!!! Sedan vill jag ner ytterligare såklart, drömmen är att komma ner till 58-59 igen, men det är kanske att önska lite mycket. Vi får se vad kroppen säger.

7/11 73,5
18/11 72,1
11/12 71,3
17/1 70,3
28/1 69,4
8/2 68,7
19/2 68,9
25/2 67,7
23/3 66,5 (Vägde mig 3 ggr för jag trodde knappt att det var sant!!) Gissar att jag kan gå ner ytterligare 200 gram om jag väger mig innan lunchen (äter ju inte på förmiddagen) - men det känns inte så viktigt att få det nernoterat.
 
Ja, kanske. Har funderat på om jag rör mig mer också än den generella VV nybörjaren och att det därför skenar med veckobonusen?

Just nu har jag 64 i veckobonus, har ätit för 48 dagliga points. Känns ju märkligt om jag skulle ätit mer än dubbelt så mycket på två dagar.
En fundering, har du valt rätt point färg? Det finns ju flera olika grupper, beroende på hur man är som ”matmänniska”.

Jag och en vän har pratat om VV flera gånger, hen har kört enl VV i olika omgångar och efter att ha diagnostiserats med diabetes bytt point färg. Då ”hamnade” hen rätt för vilka matvaror som är ”gratis” och hur bonusar mm fungerar och tyckte att points, livet och hungern stämde överens. Hen har nu gått ner ca 20 kg över ett år och fått diabetesen under kontroll och behöver inte längre ”tänka points” för det sitter i ryggmärgen.
 
En fundering, har du valt rätt point färg? Det finns ju flera olika grupper, beroende på hur man är som ”matmänniska”.
Jag och en vän har pratat om VV flera gånger, hen har kört enl VV i olika omgångar och efter att ha diagnostiserats med diabetes bytt point färg. Då ”hamnade” hen rätt för vilka matvaror som är ”gratis” och hur bonusar mm fungerar och tyckte att points, livet och hungern stämde överens. Hen har nu gått ner ca 20 kg över ett år och fått diabetesen under kontroll och behöver inte längre ”tänka points” för det sitter i ryggmärgen.
Har ingen aning om vad det är för färg tyvärr. Fyllde bara i mina värden och svarade på frågor och fick mina points tilldelade. Eller är det längesen ni pratade om det? Har förstått när jag läst att systemet sett annorlunda ut tidigare.
 
Har ingen aning om vad det är för färg tyvärr. Fyllde bara i mina värden och svarade på frågor och fick mina points tilldelade. Eller är det längesen ni pratade om det? Har förstått när jag läst att systemet sett annorlunda ut tidigare.

Hen bytte points ifjol, i våras, men när jag läser VVs tidningar nu så ser jag det finns det blå, lila och gröna points i recepten. De kallas visst Smartpoints.
 
En fundering, har du valt rätt point färg? Det finns ju flera olika grupper, beroende på hur man är som ”matmänniska”.
Jag och en vän har pratat om VV flera gånger, hen har kört enl VV i olika omgångar och efter att ha diagnostiserats med diabetes bytt point färg. Då ”hamnade” hen rätt för vilka matvaror som är ”gratis” och hur bonusar mm fungerar och tyckte att points, livet och hungern stämde överens. Hen har nu gått ner ca 20 kg över ett år och fått diabetesen under kontroll och behöver inte längre ”tänka points” för det sitter i ryggmärgen.
VV har ändrat till Personliga points nu, så alla har olika, helt ärligt, vet jag inte om jag tycker att det är bättre.
Är med i en VVgrupp på Facebook och när de bytte till detta nya systemet, verkade det som att de flesta koncentrerade sig på att få deras 0 points mat att bli deras favoritmatvaror (beroende på hur du svarar i början, så får du den maten du äter ofta som 0 points). Jag svarade utefter hur jag åt när jag var blå i det gamla systemet och fick således samma 0 points mat (ägg, kycklingfilé och gröna grönsaker). Men väldigt många fick t.ex. pasta som 0 points och avocado. Sen verkar många tro att det är fritt fram att äta denna 0points mat, det är ju inte meningen (några i fbgruppen påpekade detta, men de flesta frossar ändå av 0pointsmaten).
Nytt med de personliga pointsen är också att du får extra points vid motion, om du dricker vatten och om du äter icke stärkelserika grönsaker, detta ledde till att vissa i gruppen fick löjligt mycket points att äta upp, vilket de varken ville eller kunde.
Jag försöker äta som jag gjorde innan så gott det går och jag har sedan juni gått ner 15kg, det går inte fort, men det går neråt. 10 kg till, vill jag nog bli av med. Har Diabetes typ 1 och försöker ändå minimera kolhydrater (speciellt de snabba) för att få ett jämnare blodsocker.
 
En fundering, har du valt rätt point färg? Det finns ju flera olika grupper, beroende på hur man är som ”matmänniska”.

VV har ändrat till Personliga points nu, så alla har olika, helt ärligt, vet jag inte om jag tycker att det är bättre.
Är med i en VVgrupp på Facebook och när de bytte till detta nya systemet, verkade det som att de flesta koncentrerade sig på att få deras 0 points mat att bli deras favoritmatvaror (beroende på hur du svarar i början, så får du den maten du äter ofta som 0 points). Jag svarade utefter hur jag åt när jag var blå i det gamla systemet och fick således samma 0 points mat (ägg, kycklingfilé och gröna grönsaker). Men väldigt många fick t.ex. pasta som 0 points och avocado. Sen verkar många tro att det är fritt fram att äta denna 0points mat, det är ju inte meningen (några i fbgruppen påpekade detta, men de flesta frossar ändå av 0pointsmaten).
Nytt med de personliga pointsen är också att du får extra points vid motion, om du dricker vatten och om du äter icke stärkelserika grönsaker, detta ledde till att vissa i gruppen fick löjligt mycket points att äta upp, vilket de varken ville eller kunde.
Jag försöker äta som jag gjorde innan så gott det går och jag har sedan juni gått ner 15kg, det går inte fort, men det går neråt. 10 kg till, vill jag nog bli av med. Har Diabetes typ 1 och försöker ändå minimera kolhydrater (speciellt de snabba) för att få ett jämnare blodsocker.
Ah Ok, detta har både jag och min vän missat! Tack för förklaringen! Har en tidning bla från i år där dessa olika smartplints fortfarande var med så därför trodde jag att jag var med i spelet. :o
 
Ah Ok, detta har både jag och min vän missat! Tack för förklaringen! Har en tidning bla från i år där dessa olika smartplints fortfarande var med så därför trodde jag att jag var med i spelet. :o
De bytte i höstas (okt, nov nån gång) och eftersom alla recept och annat (typ vvs färdigmat) är ju registrerad med de gamla smartpointsen där man var blå, grön, el. lila som i princip berodde på hur strikt man ville köra, grön var typ superstrikt, lila ganska slapp(mkt 0 pointsmat och inte så mycket väga och mäta maten) och jag tror inte att de hunnit ändra på allt, så de gamla smartpointsen ligger kvar ändå. Vad gäller recepten, få ju varje person ändå räkna ihop själv utifrån sitt program.

Bara fråga om det är mer du vill veta, men jag funderar dock på att gå ur, då jag nu tycker att jag lärt mig det och "kan själv".
 
Jag vägde in mig på -11,2 i morse :D Bara några hekto kvar till ny förstasiffra, som jag inte sett på vågen sen 2018. 16,5 kg kvar till normalBMI vilket enbart har varit mitt övergripande mål eftersom jag velat göra en bröstförminskning hur länge som helst. Och nej, brösten har inte minskat en millimeter i omfång trots 11 kg nedgång :rage:

Har nu hållit på i ungefär tre månader och för det mesta går det som tåget. Äter bra, inga direkta överdrivna sug på saker, känner mig pigg och glad, skulle väl kunna fortsätta såhär "resten av livet" egentligen. Har dock börjat smyga in mer styrketräning och just de dagarna kan hungern slå till rejält så jag får fundera på hur jag ska förhålla mig till det :D
 
Men va f-n, fick +1 kg i dag!
Följer min pointsbudget och har ökat på med träning (spinning och fyspass) och ändå blir det plus :arghh:
 
Men va f-n, fick +1 kg i dag!
Följer min pointsbudget och har ökat på med träning (spinning och fyspass) och ändå blir det plus :arghh:
Om du har ökat träningen så kan musklerna vara fyllda med mer vätska som svar på det. Det är inget konstigt alls utan kan gå ner väldigt fort igen. Jag väger mig numera aldrig med träningsvärk för jag vet att då blir det plus på vågen. Och det är så onödigt med den mentala dippet man får av det.
 
Den där tiden på månaden?

Då ballar det helt ur för mig och jag kan gå upp och ner flera kilo från dag till dag.
Bra poäng, det närmar sig faktiskt den tiden. Så lätt att glömma bort detta och endast stirra mig blind på pluset...
Om du har ökat träningen så kan musklerna vara fyllda med mer vätska som svar på det. Det är inget konstigt alls utan kan gå ner väldigt fort igen. Jag väger mig numera aldrig med träningsvärk för jag vet att då blir det plus på vågen. Och det är så onödigt med den mentala dippet man får av det.
Jag får trösta mig med detta också, den mentala dippen är inte roligt.

Mens och träning kanske får vara förklaringen till denna vägning :cautious:
 
Bra poäng, det närmar sig faktiskt den tiden. Så lätt att glömma bort detta och endast stirra mig blind på pluset...

Jag får trösta mig med detta också, den mentala dippen är inte roligt.

Mens och träning kanske får vara förklaringen till denna vägning :cautious:
Om det bara är ett kilo då så tror jag faktiskt att det egentligen är ett minus.
 
16/2 90 kg
25/2 90 kg
4/3 88 kg
11/3 88 kg
18/3 88 kg
25/3 88 kg

Jaha, pilen var nere på nästa kg igår på morgonen men inte idag. Så kan det gå, för snabbt går det verkligen inte. Så otålig!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 929
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp