Tjockistråden 4

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gnetar på, ny förstasiffra och känner att målet är inom räckhåll, nu halvvägs🥳

Middag blir….tonfiskröra och gurka, min go-to på jobbet. Det må låta tråkigt men funkar, är lagom gott så jag äter lagom mycket.

1 brk tonfisk (i vatten)
En finhackad rödlök
En klatt light majonäs
En klatt fettfri grekisk yoghurt
Salt
Peppar
Lite dijonsenap, tabasco, citron eller liknande

En halv, tärnad gurka.

Ibland äter jag det som det är, ibland med ett ägg eller en skiva levain. Ibland hela röran, ibland halva. Beror på om jag ska äta middag eller om tonfisken är middagen.

Som jag trodde så hoppade vågen upp 3 kg+ idag. Otroligt mysko. Kanske måste investera i en ny våg? Alt kolla batterierna, men då borde den dö inte visa så radikalt olika siffror. Det är helt omöjligt att jag gått upp nästan fyra kg på 24 timmar. Och nej ingen bråkig mage som skulle kunna inverka.

Som jag trodde så hoppade vågen upp 3 kg+ idag. Otroligt mysko. Kanske måste investera i en ny våg? Alt kolla batterierna, men då borde den dö inte visa så radikalt olika siffror. Det är helt omöjligt att jag gått upp nästan fyra kg på 24 timmar. Och nej ingen bråkig mage som skulle kunna inverka.

För mig beror det på hur jag står. Fördelar jag vikten lite ojämnt ger det utslag åt båda håll.

För mig beror det på hur jag står. Fördelar jag vikten lite ojämnt ger det utslag åt båda håll.

Jag vet, så jag försöker stå exakt likadant varje gång jag kliver upp på den. Prövade faktiskt idag att stå lite annorlunda och det gav samma utslag. Nåja iaf idag var det ett kg mindre än tidigare i veckan. Får se vad som händer imorgon.

Jag kan lätt diffa 3 kg beroende på hur full magsäcken är, om jag håller mycket vätska (tex ätit mycket salt och kolhydrater) och vilken tid i månaden det är. Precis innan mens brukar vågen skutta upp iallafall 2kg lätt.. Sen jobbar jag natt och då är det i regel ingen vits att väga sig alls för ena dygnet kan jag väga flera kilo mer eller mindre än nästa så försöker väga mig när jag varit ledig och sovit nån natt 😝.

Jag har varit väldigt hungrig på sistone och när jag har hållt mina portioner har jag kränkt godis istället. 🙈🙈🙈
Inga jättestora mängder men så himla onödigt!
Tufft när hela kroppen skriker efter energi.

Så ikväll efter gymmet så handlade jag kikärtor, berlottibönor, avokado, paprika, strimlad kål, fetaost och gjorde en rejäl sallad (med en dressing med smak av bbq) som kommer räcka mig några dagar. Gräddade ett pinzabröd till med lite riven parmesanost på och tog 1/4 del.
En rejäl portion sallad med bröd så är jag mycket nöjdare.
Ska dricka te som grädde på moset innan läggdags. 😊

Jobbhelgen kom och gick relativt smärtfritt.. Åt lite godis i lördags med betoning på lite, har lyckats hålla mina kalorier. Vågen visar att jag gått ner lite vilket är ovanligt efter helg 😅.

Nu i helgen blir söndag en utmaning då jag kommer att vara borta heldag på tävling. Kanske väljer att ta en lite friare dag då om jag skött mig bra i veckan.

Har ändrat om så att jag dragit ner kalorierna till 1500 men väljer då att inte alls räkna frukt och grönt + att jag äter mer när jag tränar. Har inte så stor aptit tidigt på dagen så nu har jag kört frukt och proteinshake till frukost och ibland till lunch också och äter huvuddelen av mina kalorier till kvällen då jag oftast är hungrigare. Fungerar bra just nu och har inte haft några större hungerskänslor men stoppar i mig något var 3e-4e timme även om det bara är en frukt för att inte hinna bli hungrig. Jag går lätt från inte alls känna nån hunger till att känna mig dö-hungrig annars.

Har inte tränat nåt senaste dagarna då jag kännt mig lite hängig och haft ont i halsen. Idag ska jag dock iväg och köra ett litet pass tänkte jag.

Det vore skönt om det kunde flyta på såhär för just nu känns det helt okej..

Sjukt stressad av Eatits program. Det ska antecknas, fotograferas, sättas larm var tredje timme och så vidare. Det är skitjobbigt och stressande! Ska träffa dietisten igen om ca två veckor och ska ta upp det då. Hela upplägget leder till att jag stress-äter typ vad som helst och kan inte tänka på annat än vad jag ska äta nästa gång. Jag mår inte alls bra av det här..

Sjukt stressad av Eatits program. Det ska antecknas, fotograferas, sättas larm var tredje timme och så vidare. Det är skitjobbigt och stressande! Ska träffa dietisten igen om ca två veckor och ska ta upp det då. Hela upplägget leder till att jag stress-äter typ vad som helst och kan inte tänka på annat än vad jag ska äta nästa gång. Jag mår inte alls bra av det här..
För mig skulle det där leda till att mat var det enda jag tänkte på.
Om jag inte tänker på mat (eller annat att stoppa i munnen) skulle jag inte vara varken ständig hungrig eller sugen.

När jag går och handlar köper jag saker jag inte skulle köpt om de inte funnits framför näsan på mig.
Out of sight out of mind

Låter som att upplägget inte passar dig.
Du kanske inte ska/behöver fortsätta i 2 veckor om du mår dåligt av det?

För mig skulle det där leda till att mat var det enda jag tänkte på.
Om jag inte tänker på mat (eller annat att stoppa i munnen) skulle jag inte vara varken ständig hungrig eller sugen.

När jag går och handlar köper jag saker jag inte skulle köpt om de inte funnits framför näsan på mig.
Out of sight out of mind
Men precis, nu tänker jag bara på mat hela tiden. En aning kontraproduktivt. Hade inga problem med det innan programmet började.

Låter som att upplägget inte passar dig.
Du kanske inte ska/behöver fortsätta i 2 veckor om du mår dåligt av det?
Jag har skrivit till dietisten och fick till svar att det var "vetenskapligt bevisat att det fungerar". Jag är alldeles för trött för att orka engagera mig mer i det just nu..

Men precis, nu tänker jag bara på mat hela tiden. En aning kontraproduktivt. Hade inga problem med det innan programmet började.

Jag har skrivit till dietisten och fick till svar att det var "vetenskapligt bevisat att det fungerar". Jag är alldeles för trött för att orka engagera mig mer i det just nu..
Du har ju fortfarande rätt att avsluta behandlingen tänker jag? Dietisten kan ju inte tvinga dig till behandling du inte vill ha.

Bara för att det är vetenskapligt bevisat så behöver det ju inte passa just dig och dina behov

Du har ju fortfarande rätt att avsluta behandlingen tänker jag? Dietisten kan ju inte tvinga dig till behandling du inte vill ha.

Bara för att det är vetenskapligt bevisat så behöver det ju inte passa just dig och dina behov
Nej, men min arbetsgivare betalar för det så jag känner att jag måste ge det en chans.

Nej, men min arbetsgivare betalar för det så jag känner att jag måste ge det en chans.
Det är väl ingen mening att fortsätta med något som du mår dåligt av bara för att arbetsgivaren betalar? Känns väl som låg chans att du kommer uppleva programmet som positivt när du känner så starkt kring det som nu?

Arbetsgivaren kanske kan betala för en annan dietist som har ett annat upplägg och inte är programbaserat så som många onlinebehandlingar är?

Det är väl ingen mening att fortsätta med något som du mår dåligt av bara för att arbetsgivaren betalar? Känns väl som låg chans att du kommer uppleva programmet som positivt när du känner så starkt kring det som nu?

Arbetsgivaren kanske kan betala för en annan dietist som har ett annat upplägg och inte är programbaserat så som många onlinebehandlingar är?
Nej, alltså det är ett helt koncept med Eatits dietist och program samt gruppträffar på jobbet. Vill jag ha något annat får jag fixa det själv. Och det känns som att jag testat allt tänkbart utan minsta lilla resultat. Trodde att dietisten skulle komma med individanpassad rådgivning, och det verkar hela tiden som att det kommer sen. Man måste tugga sig igenom deras moduler först och sen kommer "the good stuff".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat