Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar h*n att det ska funka? Är inte du vegetarian redan?Min dietist säger att jag kommer gå ner i vikt om jag äter mer grönsaker. Tycker det låter konstigt, men jag testar. Hittills har jag gått upp ett kilo..
Nja, äter övervägande veganskt men ibland blir det kött/fisk/mejerier. Det vet dietisten.Hur menar h*n att det ska funka? Är inte du vegetarian redan?
Vänta nu, du är ju vegetarian, vad tror hon du lever på?Min dietist säger att jag kommer gå ner i vikt om jag äter mer grönsaker. Tycker det låter konstigt, men jag testar. Hittills har jag gått upp ett kilo..
Inte tillräckligt med kokt broccoli?Vänta nu, du är ju vegetarian, vad tror hon du lever på?
Tänker hen att grönsaker ska ersätta produkter som är kaloritätare? Öka mättnad?Min dietist säger att jag kommer gå ner i vikt om jag äter mer grönsaker. Tycker det låter konstigt, men jag testar. Hittills har jag gått upp ett kilo..
Det som är så GOTTBläääääää![]()
![]()
Nej nej, jag ska bara lägga till grönsaker. Inte byta ut eller ta bort nånting. Lägga till grönsaker och proteinpulver är råden jag fått hittills. Jag har inga som helst problem med mättnaden eller sug, och det har jag sagt.Tänker hen att grönsaker ska ersätta produkter som är kaloritätare? Öka mättnad?
Eller får du majoriteten av dina kalorier genom grönsaker redan som vegan?
Nä skulle jag leva på det skulle jag garanterat gå ner i vikt.Inte tillräckligt med kokt broccoli?![]()
Hen kanske tänker att nästa måltid inte blir lika stor om du är ordentligt mätt av mycket fibrer? Who knows. Vad säger hen när du frågar om anledningen till varför?Nej nej, jag ska bara lägga till grönsaker. Inte byta ut eller ta bort nånting. Lägga till grönsaker och proteinpulver är råden jag fått hittills. Jag har inga som helst problem med mättnaden eller sug, och det har jag sagt.
Det där proteinpulvret ger mig för övrigt så sjukt ont i magen att jag knappt får i mig lunchen.. Men jag testar, som "beordrat".
Växtbaserat, tror det är största andel potatisprotein.Hen kanske tänker att nästa måltid inte blir lika stor om du är ordentligt mätt av mycket fibrer? Who knows. Vad säger hen när du frågar om anledningen till varför?
Jag vet inte vad du tar för proteinpulver men det finns ju många olika proteinkällor. Om man t.ex. tar kasein- eller vassleproteinkoncentrat och får ont i magen brukar många rekommendera isolat med mindre laktos och fett istället. Ris- och äggproteinpulver ska vara låg FODMAP vad jag sett. Du kanske tar växtbaserat redan förstås?
Är ärtproteinet isolat? Skulle kunna vara fiberinnehållet som spökar också om mycket kommer från ärtproteinet.62% potatisprotein, 21% ärtprotein, 5,2% hampaprotein står det på hemsidan.
Ingen aning. Jag har aldrig ätit proteinpulver innan. Ser egentligen inte poängen med det nu heller, men testar. Har ingen lust att lägga mer pengar på det heller, så jag äter upp det jag har och så får det vara så.Är ärtproteinet isolat? Skulle kunna vara fiberinnehållet som spökar också om mycket kommer från ärtproteinet.
Jag klarar personligen inte av ärtprotein men det är ju individuellt