Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Suget efter pinnglass har nästan helt försvunnit nu när jag inte ätit det på några dagar. I går föll jag för frestelsen att äta lite sorbet men det ska jag nu också skrota. Det är så sjukt, sorbeten i frysen har legat där i nästan ett år. Och nu plötsligt kunde jag inte motstå. Ingen sorbet i kväll eller i morgon em - åker till landet imorgon. Har körsbär och nektariner hemma.

Min kropp är så underlig. Jag kommer inte i shorts jag hade för några år sedan. Men nu är de för trånga. Jag har 89 cm midja vilket är farligt för mig som kvinna och samtidigt smala ben och underarmar. Och mycket bred rygg så allt stramar runt ryggen.

Träningsvärk idag...

Idag ska vi grilla på jobbet men jag smiter iväg och köper annan mat. Känner inte riktigt för hamburgare även om det är gratis :)

Det har gått sådär här, inte katastrof men inte heller några direkta framsteg. Jag har bokat en resa till London i maj nästa år och då vill jag köpa nya kläder. Det är inte orimligt att jag kan nå min målvikt till dess, men jag kommer behöva vara konsekvent. Och det är ju just det som är svårt.

Suget efter pinnglass har nästan helt försvunnit nu när jag inte ätit det på några dagar. I går föll jag för frestelsen att äta lite sorbet men det ska jag nu också skrota. Det är så sjukt, sorbeten i frysen har legat där i nästan ett år. Och nu plötsligt kunde jag inte motstå. Ingen sorbet i kväll eller i morgon em - åker till landet imorgon. Har körsbär och nektariner hemma.

Min kropp är så underlig. Jag kommer inte i shorts jag hade för några år sedan. Men nu är de för trånga. Jag har 89 cm midja vilket är farligt för mig som kvinna och samtidigt smala ben och underarmar. Och mycket bred rygg så allt stramar runt ryggen.
Mätte min midja igår och jag ligger på 92 över buken så då måste jag vara rejält i farozonen som kvinna och fd diabetiker med multipla följdsjukdomar men ingen har någonsin andats ett ljud om detta inom läkarkåren under alla år jag gått. Sträcker mig till hela 162 cm

Inte räknat kalorier och snart mens + en del vätska iom varmt så vågar inte ställa mig på vågen förens typ onsdag tror jag :rofl:

Varit ute på långpromenad med hundarna och imorgon är det gymmet på morgonen.

Ätit helt ok under midsommar för mycket kalorier men inga mängdet och inte lagom portioner

Jag hade då ett midjemått på 100 i flera år som ingen kommenterade 😅 men då är jag iofs 173 och folk trodde inte att jag vägde över 100 heller så 🫠

Här så har det ätits i sinne igår å idag 🙈 men är ju midsommar så 😅
Blivit en hel del too good to go påsar sista veckorna oxå, men försökt unna mig dom när jag vet att jag ska vara mer aktiv 😉

Men fasen jobbigt att växla över till maintance 😬 men än så länge så sköter sig kroppen 🤔
Känner mig tjockare, men vågen ligger still å måtten oxå 😬 måste få mig på gymmet igen.. men modern lackar typ ur på mig när jag säger nått i den stilen. And yeah, med tanke på hur jag såg för dryga året så är det inte så konstigt.😗
Största störningsmomentet atm är fan tuttarna..lr, avsaknad av tuttar 😒 provat igenom change å cubus 2ggr nu utan resultat, så nästa steg är att försöka sy nått själv...

Cyklade för första gången iår, hela 4km, och mina lår höll på att svika mig i trappen flera gången sen 😅🙈 Men klockad blev nöjd över högpulsade minuterna iaf 😅
Och fick hem en större shaker (1l 🤪) så jag kan blanda mina shakes tunnare. Har ju psylliumskal i och med 500ml shakern så hann det tjockna för mycke innan jag va klar 🙈

Jag känner mig inte alls lika trött även om mitt järnvärde/hb säkert inte kommit upp i sina "normala" nivåer.
Tänker ta tag i det hela f.o.m. idag. Bättre val nu, har definitivt inte orkat bry mig ett tag p.g.a. trötthet och det är en urusel ursäkt.

Ska förbereda så att jobbveckan blir lätt att fatta bra val.

Min diabetesläkare mäter alltid min midja så jag frågade honom.

https://www.mindoktor.se/journalen/sa-mater-du-ditt-midjematt/
Måste vara något inom din region för häromkring har ingen någonsin mätts. Vare sig på diabetes mottagningen i förra staden min stad där jag går i nu eller närområdet. Frågade mina andra vänner med diabetes och de har aldrig hört talas om detta.

Inte för att jag misstror dig men är lite chockad över att du mäts så regelbundet när ingen annan ens hört talas om det. Inte bland mina manliga vänner heller.

Matlådan är med till jobbet, vet vad jag ska laga till kvällsmat och det blir ett ridpass ikväll. Det som är jobbigt är att min rygg fortfarande inte är helt hundra och nu börjar knät tjura eftersom jag inte vågat gymma. Måste boka tid till sjukgymnast

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka