BMI tar väl inte heller hänsyn till att kroppen förändras med åldern.
Nä, och jag tänker att jag som 40+ inte ska sträva efter att uppnå det. Sund vikt är målet, bmi är en riktlinje möjligen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BMI tar väl inte heller hänsyn till att kroppen förändras med åldern.
Verkligen inte!När jag några år senare gjorde gastric sleeveoperation står det i journalen "Morbid fetma". Kanske lite mer passande beskrivning av mig kan jag tänka.
Det betyder väl mer dödlig fetma och det är det ju att vara så kort som jag och med den vikten med tanke på alla följdsjukdomarna det leder till? Det är väl det som är tanken med ordet tänkte jag. Jag tror de valde gastric sleeve just för att jag är så rörlig och inte hade sjukdomar ännu, att de såg att den kunde ge bra resultat.Verkligen inte!
Om man skulle ha morbid fetma då är man ju så fet att man är orörlig. Snacka om att använda ord som man uppenbarligen inte förstår vad dom betyder![]()
BMI är utvecklat att användas på gruppnivå, inte på individer.Nä, och jag tänker att jag som 40+ inte ska sträva efter att uppnå det. Sund vikt är målet, bmi är en riktlinje möjligen.
Dom kanske menade som du skriver, men dödlig är inte en synonym till morbid. Jag tycker att dom kan uttrycka sig rätt, särskilt i en journalDet betyder väl mer dödlig fetma och det är det ju att vara så kort som jag och med den vikten med tanke på alla följdsjukdomarna det leder till? Det är väl det som är tanken med ordet tänkte jag. Jag tror de valde gastric sleeve just för att jag är så rörlig och inte hade sjukdomar ännu, att de såg att den kunde ge bra resultat.
Det får man göra.Dom kanske menade som du skriver, men dödlig är inte en synonym till morbid. Jag tycker att dom kan uttrycka sig rätt, särskilt i en journal
Jag kanske är grinig i överkant, men jag värnar språkbruk![]()
Jag har gått upp 10 kg sedan jag kikade in sist.
Har mer och mer funderat på om jag inte ska byta fokus till att försöka acceptera att det är som det är. Att jag inte klarar av att förändra matvanorna och att min vikt kommer vara såhär.
Det sliter så mycket på psyket att inte lyckas hålla vikten ens en kort stund efter viktnedgång för att sedan gå upp allt igen på ett par veckor![]()
BMI och klädstorlek är så crazy, jag har väldigt lågt BMI men har storlek 36-38-40 beroende på plagg.Alltså. Jag tycker jag har varit grymt duktig hela helgen.
Tränat, varit ute hela dagarna. Inte stressat ätit ok. Sen kom söndagens lunch/middag
Var på Chopchop och fy i helvete vad kalroier det var i den måltiden. totalt hamnade jag på lite över 2000 på dagen men kan ju irte leva på ordentlig frukost sen sen lunch sen ingenting så då får det vara så.
Klarade ändå över 15 000 steg så helt ok.
Idag ska jag iväg och träna direkt efter jobbet sen blir det stallet och planerat lunch/middag så än så länge bra start på dagen
På tal om annat enligt BMI ligger jag nästan 20 kg för mycket. Men drar storlek 38-36 så jag satsar på lite över 5kg att gå ned så är jag nöjd. När jag vägde lite under BMI så såg jag ut som ett vandrande skelett. (Var rejält sjuk och rasade i vikt fort)
Jag är ok. Räcker med att gå ner några kg så kläderna sitter ok och jag inte känner mig otymplig. Känner att jag behöver den här tråden för att hålla peppen uppe på att hålla diet och inte överäta iom att medecinerna gör mig konstant hungrig och godissugenHar gått upp en del sen min transplantation och de är de jag kämpar med.
BMI och klädstorlek är så crazy, jag har väldigt lågt BMI men har storlek 36-38-40 beroende på plagg.![]()
Det är helt galet det ska vara så jäkla svårt få till en standard.Ja det där med klädesstorlek. Har samma här har allt från XS till XL i garderben![]()