Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Det går sakta men säkert neråt igen från det jag gick upp, så i morse vägde jag 88,1. Inte långt kvar till 87 som jag vägde innan det barkade åt fel håll. 1,1 kg kvar, borde gå.

Känns bättre med hungern nu också, nu vet jag om den och kan hantera den bättre, men det är jobbigt!

Nästa vecka ska jag börja på en ny medicin, Fluoxetine, och hoppas den inte påverkar hungern!

Det jag får problem med när jag spårar ur är att jag äter massa sötsaker. Men däremot är jag väldigt nöjd med att jag ändå har väldigt normala portionsstorlekar även då, till skillnad från tidigare. Nu känner jag mig lite mer på banan igen och vågen börjar visa neråt igen. Väger inte mitt lägsta i närtid, men ingen mening att gråta över spilld mjölk.

Tycker jag är tillbaks. Igår var vi hos svärmor och ni vet alla grejer som ska ätas och dukas fram men lagom portion och bara 1 bulle (den som motstår dom är det allvarligt fel på :rofl:)

Totalt under gårdagen gick jag enbart 4 kalorier över mitt mål och hyfsad motion under dagen så jag är nöjd.

Ska köra ett styrkepass hemma ikväll samt imorgon är det äntligen träning med kompisgänget :banana:

Våg stabilt hint om ton nedåt trots hormoner utan dess like

Det jag får problem med när jag spårar ur är att jag äter massa sötsaker. Men däremot är jag väldigt nöjd med att jag ändå har väldigt normala portionsstorlekar även då, till skillnad från tidigare. Nu känner jag mig lite mer på banan igen och vågen börjar visa neråt igen. Väger inte mitt lägsta i närtid, men ingen mening att gråta över spilld mjölk.

Samma här :o Enda jag ser är kakor, godis osv..

Jag fick tips här om tofu och nudlar med ägg, som jag ätit en del på kvällarna.
Är det någon som har tips på något liknande?

Behöver inte vara asieninspirerat, men gärna varmt, mättande med både protein och kolhydrater och att det ska gå att variera någorlunda (och lite åt det kalorisnåla hållet).
Vegetariskt.

Inte soppa (äter ofta det till lunch).

Här går det upp och ner, inte tränat sen lamningen drog igång (men var mentalt förberedd på det). Jag har haft mycket nu, allt i huset har typ pajat så varit mentalt tufft + att jag har haft mycket i föreningen jag är med i. Ätit lite mycket för att det är så jag hanterar saker. Dock inte överdrivet.

F.o.m. nästa vecka ska det dock vara "normalt igen" (är borta hela helgen) så ser framemot att träna på tisdag.

Jag fick tips här om tofu och nudlar med ägg, som jag ätit en del på kvällarna.
Är det någon som har tips på något liknande?

Behöver inte vara asieninspirerat, men gärna varmt, mättande med både protein och kolhydrater och att det ska gå att variera någorlunda (och lite åt det kalorisnåla hållet).
Vegetariskt.

Inte soppa (äter ofta det till lunch).

Omelett i olika varianter?
Drug-eggs med nudlar, grönsaker och marinerad tofu/svamp?

Jag har förätit mig på omelett.

Jag lägger på den andra på listan, men vill gärna ha mer variation. :)
Jag gillar Chinese tomatoe and egg! Det är typ lök, vitlök, ingefära, färska om det är säsong eller krossade tomater och ägg. Går att variera lite beroende på vad man har hemma kryddmässigt och äta som det är eller med typ ris :)

jag veeeeeeeeeeet :rofl: @Anna-Bella

Just nu fungerar dock werthersoriginal (de sockerfria i tablettaskformen) att ta en när suget är som värst. Det är bara fåtal kalorier och så länge man inte äter alla utan bara en när det är som värst tycker jag det fungerar.

Kanske inte rätt att ge Fusk-tips men just på eftermiddagen när vi har vårt fika på jobbet tar jag en sån för att få sötsuget eller på kvällen. Får hindar mig från att tugga sönder bara :rofl:

jag veeeeeeeeeeet :rofl: @Anna-Bella

Just nu fungerar dock werthersoriginal (de sockerfria i tablettaskformen) att ta en när suget är som värst. Det är bara fåtal kalorier och så länge man inte äter alla utan bara en när det är som värst tycker jag det fungerar.

Kanske inte rätt att ge Fusk-tips men just på eftermiddagen när vi har vårt fika på jobbet tar jag en sån för att få sötsuget eller på kvällen. Får hindar mig från att tugga sönder bara :rofl:
Får testa det, tack!

Det sitter inte i siffran på vågen sa min man.
Du har ju gjort massa livsförändringar som du permanentat. Tex promenaderna till jobbet och sockerintaget.
Ni om några vet ju hur det är att inte få stoppa godsaker i munnen. Medan jag skriver detta blir jag erbjuden en singoalla tackade nej!
Veckan fortsätter på under 77 på vågen. Jag är så stolt över mig själv

Jahapp och så hade jag förlorat drygt ett kilo igen.

Nu när jag slutat äta semlor :d (tack och lov har de slutat sälja dem) så försöker jag vara tillbaka igen. Äter fortfarande för mycket äpplen/klementiner men det är ju mitt godis. Och inte onyttigt i sig. Mitt problem är just portionsstorlekarna. Antalet äpplen och liknande.

Men nu är det slut på snabba kolhydrater (pasta) särskilt som det också får mitt blodsocker att åka berg och dalbana. Länge åt jag ju ingen sorbet och saknade det inte heller, men sista veckorna blev jag besatt och åt stora portioner. Måste vänja mig av med det.

Godis, kakor, choklad och liknande kan jag bara inte ha hemma, då går jag och småäter hela kvällarna.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka