Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Idag blev det frukost och lunch, bleh. Bleh eftersom jag ändå kommer äta för mycket till middag. Jag vet att det inte är bra men för att hålla kalorierna nere så äter jag färre mål.

Så förbannat viktstabil just nu jag blir gaaaaalen, försöker verkligen hålla humöret uppe och kör mantrat "kroppen anpassar sig till ny setpoint, det kommer vända neråt"
Men tålamod är inte min paradgren :rofl:
Håller mina kalorier, får ihop min träning, inget överdrivet sug eller hunger. Medicinen fungerar på alla sätt utom att jag inte går ner i vikt :cool::banghead:

när nu vågjäkeln inte vill ändra sig viktmässigt får man roa sig med att kolla in andra parimertrar
Jag har enligt vågen från juli förra året
-Ökat muskelmassan 5 kg
-Minskat Subkutan fettprocent med 12%
-Ökat mitt BMR med 242 kcal
-Höjt min hälsopoäng från 23 till 58 (även om appen fortfarande tycker jag är 8 år äldre än jag är :cool::rofl:)

:banana: Jag är banne mig grym

Eller tja just idag iallafall. hela helgen har jag ätit ok, varit på gymmet gått långpromenad och idag startade jag med gymmet innan jobbet. :banana:

Känner att det är ruggigt bra. Vågen imorses visade på nästan totalt 2kg ned (även om jag rundar av lite och vet att det kan skifta så VÄLJER jag just idag att se det positiva :D

Hejja oss!

imorgon är det vägdag efter helgen och jag orkar fasiken inte bry mig vad den visar.
Träningen går bra, jag orkar mer och mer (förutom jumping jacks då min hälsena fortfarande bråkar) och jag persade på marklyftet på cirkelfysen i lördags. Jag nöjer mig med det just nu.

imorgon är det vägdag efter helgen och jag orkar fasiken inte bry mig vad den visar.
Träningen går bra, jag orkar mer och mer (förutom jumping jacks då min hälsena fortfarande bråkar) och jag persade på marklyftet på cirkelfysen i lördags. Jag nöjer mig med det just nu.
Och det är grymt! :bump:

Och det är grymt! :bump:
Vi hade en kille med på cirkelfysen i lördags (kanske 30-35 nånting) han var ganska slut efter två varv :rofl:
När vi kör så delas vi upp i grupper om fyra, där två kör fys mitt på golvet och två kör styrka sen växlar man (blir fyra fys och fyra styrka på ett varv) Jag vet att de två andra tjejerna i min grupp gärna tränar tillsammans så jag tog honom under mina vingar , det är lite annorlunda pass och kan bli rörigt när man är ny :p. Efter andra varvet fick jag kommentaren "du är stark". Det kändes faktiskt bra som gammal överviktig tant :D

Här har det varit lite svajigt det senaste, jag har varit sjuk och när jag inte har något annat att göra så äter jag gärna godis 🤷🏻‍♀️ Men nu mår jag bättre (men vågar inte träna något utöver med hästarna än) så det går bättre. Inte totalkatastrof på vågen, men jag hade såklart gått upp. Men nu de senaste dagarna har gått enligt plan iallafall ☺️

Passet i går skulle vara ett pass med "HIIT med inslag av EMOM (every minute in the minute) och AMRAP (As many reps as possible)" Nä, kan jag inte påstå det var varken det ena eller det andra, men det var en bra uppvärmning till core-mobilityn
Om ett pass utger sig för att innehålla tex AMRAP då bör inte övningarna vara så komplicerad att man bara hinner två reps på 20 sek? I allafall inte i min värld.
Så ja jag överlevde. Däremot innehöll core.mobilityn lite för många övningar där det blev mycket belastning på handleder och axlar (typ planka i olika former) och det är inte jätteskönt när man väger tresiffrigt och har svaga handleder
MEN jag klarade saker bättre än jag gjorde förra veckan så Kudos till mig :p

Härromdagen blev en solero exotic årets första styckglass och den är ju både sååååå gooood och kalorisnål 😍.
Börjat komma igång igen med mina fitnesspass efter 2 veckors uppehåll; den sista veckan pga förkylning, men nu är det skönt att börja igen även om det känns lite 😄.

Har gått bra hittills denna helgen! Har inte handlat något godis och har gått en massa. Joggade 400 meter och jag saknar det så mycket 🥹 Vet att mina knän inte pallar med det just nu så måste ner lite mer i vikt först dock. Får se det som ytterligare motivation

Mycket god mat hos min syster idag. Åt för mycket, inklusive prinsesstårta. Konstigt men vågen visar lite neråt men jag känner mig tjockare. Funderar igen om vågen verkligen stämmer.

Jag är viktstabil just nu, känns skönt. Har ökat upp vardagsmotionen men inga andra ändringar, äter något mer kalorier för att inte gå ner mer just nu. Är inom normalvikt och ska nu fortsätta äta bra, röra mig lagom, och om himlen trillar ner skaffar jag mitt livs första gymkort för att ha en framtidsplan för tråkig vinter när jag kanske inte är motiverad att gå i skogen.

Mycket god mat hos min syster idag. Åt för mycket, inklusive prinsesstårta. Konstigt men vågen visar lite neråt men jag känner mig tjockare. Funderar igen om vågen verkligen stämmer.
Jag var o träffade sska nyligen. Innan jag åkte mätte jag min midja, sen när jag varit där ett tag mätte hon och då var den 4-5 cm större?!
Det enda jag gjort däremellan var att dricka ca en halv liter vatten.
Jag märker stor skillnad i hur skärpet sitter, om jag druckit mycket eller inte druckit mycket.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Tjockistråden 5

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar