Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Egenvård med lymfmassage (kolla Youtube) kan hjälpa till också få kroppen släppa lagrat vatten
Alltså, jag har försökt följa nån Youtubefilm för lymfmassage, men jösses alltså! Segt så klockorna stannar och programmet typ tjugo minuter långt. Ain't nobody got time for that :D
Tyckte dessutom inte det gjorde någon skillnad, trots typ fem försök. Kanske tittar jag på fel sorts film?

Jag hetsäter definitivt inte, däremot är jag *hungrig* och har nästan bara frukt och tomater hemma. Suck. Vill inte äta snabbnudlar eftersom jag redan konsumerat minst 1300 kcal.

Sista dagen innan semestern nu (om jag inte ger efter å kommer in å jobbar torsdag..) så ena kollegan tog med en låda gillebollar 😅 blev totalt 7st 🙈 3 som förmiddagsfika, 2 till lunch utöver gröten, å 2 till emfika 😅
Har 500kcal kvar i budget, så lutar åt gröt igen till middag 🤪

Havre är ju bra iaf, men bör nog viga resterande till proteinpudding 😅

Hur bra man mår imorgon återstår å se, men just nu är jag nöjd över att jag har min grötlunch och att jag räknar, så behöver inte känna "ajdå" för att det blev fika, utan mer "mumsmums, men bättre makros imrn kanske?"

Är inplanerat barrunda på fredag med mat å dryck, så ska försöka hålla lite hårdare i migsjälv i veckan så jag inte behöver va lika dryg där.. varit lite halvkaos matmässigt sen midsommar, men ligger hygsat kvar iaf.
Men det känns lite halvrisky oxå. Att man faller tillbaka i att jag kan äta mer, men smällen kanske kommer sen? Men har ju uppenbarligen rört mig liite mer så..
Gräsmattan gör sitt 😅

Semestervecka med massa god mat, lite mycket nöjesätande men nu en jobbvecka att återgå till rutiner på. Att jobba är en fördel för mig, jag har mycket lättare att småäta hela dagen när jag är ledig. Vägning imorgon så får väl se hur nöjd jag är då, räknar med en uppgång men det var denna vecka värd, ska bara inte fortsätta uppåt:)

Helg med för mycket gottigheter. Var på restaurang i lördags och åt 3-rätters osv

Inte mycket "godis eller snacks" så känner mig helt ok med matintaget.

Inte orkat göra så mycket i värmen. Får se om mamma orkar hänga med till gymmet idag annars åker jag själv lite senare.

När blir det roligt att gå till gymmet?

Märktes i går det är dags för ny medicindos i dag, var så där orimligt "hungrig" och småsugen i går kväll.
Blir ett sent pass Core.Mobility ikväll, behöver hinna hem lämna hunden innan. Är för varmt även om man står i parkeringsgaraget just nu.

Helg med för mycket gottigheter. Var på restaurang i lördags och åt 3-rätters osv

Inte orkat göra så mycket i värmen. Får se om mamma orkar hänga med till gymmet idag annars åker jag själv lite senare.

Det blir roligt när man hittar rätt pass, rätt instruktör och lär känna massa roliga människor på sagda pass

Det blir roligt när man hittar rätt pass, rätt instruktör och lär känna massa roliga människor på sagda pass

Det var ju det där med att hitta pass :/

Gruppen jag tränar med på lördagar är i en annan stad vilket gör att det inte blir så ofta och det har varit ett litet uppehåll.

Nu är det 90% egenträning och jag tycker att det borde ge resultat i att jag tycker det är roligare men icke. Lika sur på väg därifrån som på väg dit :rofl:

Vi kan ju också ta och diskutera mina mattekunskaper och huvudräkning.
Instruktören på lördagspasset brukar alltid förbereda alla stationer med vikter och stänger mm
Så, ena stationen var stående rodd med stång. Det var första övningen för mig så medans hon går runt visat så står jag och funderar på om jag ska ta 10 kg stången eller 15 kg stången. Bestämmer mig för 15.
Det är bara det att det är ju 15 kg PÅ VARDERA SIDA OM STÅNGEN :banghead:O_o:rofl:
Frågan är om jag hade orkat om hjärnan varit mer påkopplad :cool::rofl:

Roligt och roligt vet jag inte om gymmet blivit för mig, då hade jag ändå en bra rutin i ett år innan ryggen började krångla nu. Men det tar heller inte emot att gå dit och jag känner nu när jag är mer stillasittande hur mycket gymmet gör för mitt mentala mående också. Men jag tänker att det är som tandborstning, det måste inte vara roligt så länge det blir gjort. Sen rider jag en del med, DET tycker jag är roligt 😁

Roligt och roligt vet jag inte om gymmet blivit för mig, då hade jag ändå en bra rutin i ett år innan ryggen började krångla nu. Men det tar heller inte emot att gå dit och jag känner nu när jag är mer stillasittande hur mycket gymmet gör för mitt mentala mående också. Men jag tänker att det är som tandborstning, det måste inte vara roligt så länge det blir gjort. Sen rider jag en del med, DET tycker jag är roligt 😁
Tog bort mina hästar för ett litet tag sedan så har inte den möjligen kvar 🙁

Saknar hästarna något enormt och stallet är numer tomt.

Alltså, jag har försökt följa nån Youtubefilm för lymfmassage, men jösses alltså! Segt så klockorna stannar och programmet typ tjugo minuter långt. Ain't nobody got time for that :D
Tyckte dessutom inte det gjorde någon skillnad, trots typ fem försök. Kanske tittar jag på fel sorts film?
Jag som fått lymfterapi genom vården kan säga att det definitivt fungerar. Men man behöver veta hur det funkar. Youtube är kanske inte bästa källan?

En superenkel grej att göra är djupandning. Andas in precis allt du kan och håll nån sekund. Andas ut precis all luft och gör det igen. 5-6 andningar vida sänggående och när du vaknar hjälper faktiskt. Inget humbug. Lovar.

Jag som fått lymfterapi genom vården kan säga att det definitivt fungerar. Men man behöver veta hur det funkar. Youtube är kanske inte bästa källan?

En superenkel grej att göra är djupandning. Andas in precis allt du kan och håll nån sekund. Andas ut precis all luft och gör det igen. 5-6 andningar vida sänggående och när du vaknar hjälper faktiskt. Inget humbug. Lovar.
Jag tror säkert att det funkar. Men filmerna jag försökte följa var så dödens tråkiga att jag tappade intresset.

Djupandning har jag testat, upplever noll skillnad. Är ben och händer som är största problemen.

Jag tror säkert att det funkar. Men filmerna jag försökte följa var så dödens tråkiga att jag tappade intresset.

Djupandning har jag testat, upplever noll skillnad. Är ben och händer som är största problemen.
Heh, jag har suttit idag och försökt leta filmer på lymfmassage och stör mig på att ingen bara kan visa vars dränen sitter and be done with it 🙈 både på folk å häst (lyssnade på sadelpoddens avsnitt med lymfmassören och fick feeling). Men dom vill väl ha betalt oxå så 🤷‍♀️
Måste nog försöka komma in i filmerna med mer motivation än idag 🙈

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar