Jag har gått upp lite mer än 5 kilo på två veckor. Inte konstigt mtp hur mycket onyttigt (glass) jag glufsat. Så nu har jag två val, antingen säga, to hell with it all och bara fortsätta gå upp, eller att ta tag i ätandet rejält.
Just nu känns alternativ ett som det bästa (duh) och något jag kanske kan åstadkomma. Jäklar också att det går så vansinnigt lätt att gå upp och så svårt att gå ner. Ska köpa ingredienser till coleslaw och dra ner även på frukt - tröstar mig med att det inte längre finns de där underbara sommar frukterna kvar. Det blir väl äpplen nu i höst men de är ju relativt kalorisnåla. Funderar på om 5/2 dieten skulle fungera. LCHF vet jag inte gör det.
Jäklar igen att gå promenader inte är ett så bra alternativ. Men det är som det är. När F&S öppnar i september så bara ska jag dit. Det ligger ju verkligen granne så jag har liksom inga ursäkter och det är mer avslappnande än de där gymmen med perfekta kroppar runt om mig. Bra öppetider också.
Att gå ner ett kg/veckan är ju inte omöjligt tänker jag, trots att det innebär ett kaloriunderskott på 7500 (1000 per dag), vilket är svårt/omöjligt. Har ju räknat att jag ätit nästan lika mycket överskott den här tiden.