Tjockistråden 5

Bukefalos 30 år!

Batteriet i vågen är tydligen slut, såhär på morgonkvisten när jag ska göra min veckovägning. Riktigt I-landsproblem men blev lite småirriterad 😅
Ogillar min kropp, för att jag inte kan göra ”någonting” utan att få ont. Cyklat till jobbet mån-ons (7km tor), nu har jag ont i kroppen och feberkänsla… Får inflammationer i kroppen i perioder, när den inte är på hugget. Det har blivit värre sen jag var gravid med tvillingarna, det var nog väldigt slitigt för kroppen. Har dock haft ont i perioder sen tidiga tonåren.

Nu ska jag göra kalorisnål coleslaw med grekisk miniyoghurt så fort jag köpt morötter. Ska bli intressant och se hur gott det blir.

Idag har jag iaf gått 6240 steg. Jag vet att det inte är mycket, men mer än ingenting tänker jag. Trots att jag går ganska långsamt.

Bytte kilosiffra idag, iofs med 100 gram, men ja, alltid något. Nu är det 1 kg kvar till att byta första, första siffra.
coleslaw är perfekt att ha i färdig i kylen. Borde göra det igen.

Batteriet i vågen är tydligen slut, såhär på morgonkvisten när jag ska göra min veckovägning. Riktigt I-landsproblem men blev lite småirriterad 😅
Ogillar min kropp, för att jag inte kan göra ”någonting” utan att få ont. Cyklat till jobbet mån-ons (7km tor), nu har jag ont i kroppen och feberkänsla… Får inflammationer i kroppen i perioder, när den inte är på hugget. Det har blivit värre sen jag var gravid med tvillingarna, det var nog väldigt slitigt för kroppen. Har dock haft ont i perioder sen tidiga tonåren.
Smärta i kroppen är inte roligt, jag har en reumatism diagnos men är inte säker på att den stämmer. Var hos reumatologen idag och han skickade en remiss till neurologen.

Första viktsprutan ligger nu i kylskåpet och väntar. Ni som tar den/har tagit den vilken dag och tid valde ni? Är lite osäker på vad som är bäst med tanke på ev biverkningar och även när den ska verka som mest/bäst.

Jag mår ofta illa och har huvudvärk. (Nej, inte gravid).
Kom på idag att det sammanfaller med när jag slarvat med maten, dvs äter för lite/sällan. Lågt blodsocker?
Borde jag kolla upp det?

Hade ju graviditetsdiabetes för tre år sen. Inte gjorts nån större uppföljning, lämnat ett fasteprov sen dess och det såg bra ut.

Kom på idag att det sammanfaller med när jag slarvat med maten, dvs äter för lite/sällan. Lågt blodsocker?
Borde jag kolla upp det?

Hade ju graviditetsdiabetes för tre år sen. Inte gjorts nån större uppföljning, lämnat ett fasteprov sen dess och det såg bra ut.
Att man mår så om man inte äter ordentligt är väl normalt, tänker jag?

Borde jag kolla upp det?

Det räcker ofta inte med ett prov utan måste tas flera gånger, både fastande och efter mat för att se mönstret. Prata med vården om det.

Det räcker ofta inte med ett prov utan måste tas flera gånger, både fastande och efter mat för att se mönstret. Prata med vården om det.
Jag får ta upp det när (om) det blir uppföljning nästa gång. Tanken är att det ska göras en gång om året, men tycker det är konstigt att det bara tas fastevärde. Det har alltid varit normalt, till och med när jag hade gdm. Det var ju bara glukosbelastningen som var svalkande är avvikande (8,1 mot 8 som är referensvärde).

Jag är mycket känslig för lågt, men då pratar vi under 3.8 som är gränsvärde neråt. Ligger jag under 3.0 som jag gjort några gånger känner jag verkligen av det. Däremot känner jag inte av det särskilt mycket när jag ligger högt, tills vi pratar extremhögt över 30-35.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka