Tjockt ulltäcke

Sv: Tjockt ulltäcke

Jag har också ett från Finntack. Tror jag betalade runt tusenlappen för det för flera år sedan. :)

måste bara "ventilera" att visst sitter Domani sjukt bra! Plats för fullblodsmanke och verkligen formsytt över lilla rumpan!

Ohyes, passformen är prima. Ligger kanon både på förra hästen (vbl.trav.; atletiskt byggd, låg men lång manke, rätt "smal" i typen sas) och på nuvarande (fjord.; lite runt om magen, inte mycket bog men ändå).
:love:

Han kommer nog svettas bra mycket mindre när du klipper, även fast du inte klipper helt. Jag klippte filtklippning på min extremt lättsvettade häst i år och han är inte ens i närheten av att vara lika svettig som han hade blivit annars vid hårt arbete :)

Själv har jag det blå-rutiga ulltäcket från Showmaster (som Höök's just har reat ut), tycker det funkar alldeles utmärkt, även om det är normal-tjockt.

jag håller tummarna för att du har rätt, men det här är hästen som svettas som en galning även på sommaren när det inte är varmt, när han inte har någon päls (han får kala fläckar på sommaren för han har så tunn päls :p) och även fast man bara skrittar så svettas hn som en tok.. men.. jag håller tummarna för att du har rätt ^^

Det skulle jag kalla supertunnt :p

Ts> Tror det ligger på tusenlappen.
Annars har du som sagt Charlies, de är lite billigare o nästan lika bra :)

Jag har ett jättefint från TEW (top equestrian wear), tjockt och mjukt med kryssgjordar & bensnören samt enkelt läderspänne fram :)

är det det med dubbla raka gjordar du pratar om?
för det ligger på 1395 nu.. ringde en butik som jag vet har finntackgrejer... visst kunde de beställa hem det, men då var det förskottsbetalning och ingen bytesrätt... kändes sådär...

jag har ju shires golden stripes filt och är super nöjd med den, den går ju dock inte att ha i transporten men ajg funderar på om deras ulltäcke är lika tjockt som filten..

Det var ju lite tjurigt av dem.

Jag har oxå den filten o är supernöjd. Charlies ulltäcke håller samma tjocklek som den :-)

hmm.. ja va in där men hittade inget.. får kolla igen då... :confused:

ed. nää ja fattar inte.. de har ju typ 7 täcken och inte ett enda ulltäcke?

men guuud så omständigt!
men dom borde komma på GHS skulle jag gissa.. när e den? får väll pallra mig dig o klämma o känna.. åååh va jobbigt ^^

ååh vad snäll du är! klart jag vill!

vet du vad du betalade för ditt från charlies?

Jag har inget bra minne men kanske 600:- eller 700:-, inte mer iaf

Kom på att jag har ett par bilder. Det är lite stort i storleken dock, sitter bättre på min stora fux som en krallligare.
Kan ta bättre bilder om du vill :)

090720008.jpg

090720015.jpg

åh men det såg ju helt okej ut...
men.. för att reda ut helt och hållet.. jämfört med finntacket, varför är det bättre än detta, är skillnaden så pass stor att det är värt dom där extra hundralapparna?

det ser inte så tjockt ut? lovar du att det är lika tjockt som goldenstipes filten? :)

Finn tack är tjockare o fluffigare, så vill man ha ett riktigt tjockt så är det bättre.

Mitt är lika tjockt som filten. Hääks ulltäcken är rena skämtet mot detta, dem kan man ju nästan se rakt igenom o de väger inget.
Mitt Charlies täcke väger minst fem kilo.

Jag har ett Anna scarpati. Riktigt tjock och härlig fluffig ull :love:

Har haft finn tacktäcket med dubbla raka gjordar. Jag var dock inte så såld, tycker de va lite styvt och "hårt"

Jag ska beställa ett med hals från en affär i västerås (hjärnsläpp och kommer inte ihåg vad den heter nu bara för det), vet faktiskt inte vilket märke det är men en stallkompis har det och det är riktigt mysigt. Kostar runt 750 kr så det är inte farligt dyrt heller:love:

*KL*

Har ett ulltäcke som jag köpte på B**jes på Globen för några år sen men har bara använt det några gånger... Annars använder jag bara fleece...
Sommar bara de tunna fleecet (x-gjordar), sen lite kyligare så har jag ett lite tjockare (med hals men utan gjordar), kallare än det så har jag bägge täckena (det med hals underst och det med x gjordar ovanpå) och är det RIKTIGT kallt så tar jag ett vanligt täcke ovanpå det... För då har jag ju 2 st fleece under som andas oavsett och jag byter ju täcke när jag e hemma igen...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 722
Senast: Bullen22
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 781
Kropp & Själ Jag har precis tagit mig igenom årets första "träningsrunda". Typ i alla fall. Jag är oerhört otränad, har knäproblematik sen lång tid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 938
Senast: ekra
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 405
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka