På min to-do-lista idag står det att jag ska hämta in ved, sätta upp två reglar och så plantera de där penseerna jag inte planterade igår.

Sen skulle jag behöva gå en promenad också och duscha.

Men här ligger jag i sängen och fattar inte hur jag ska komma igång. Varför är det så jävla jobbigt jämt? Varför kan jag inte bara sätta igång och göra? Det är ju inte svårt liksom. Men ändå. Denna handlingsförlamning är vidrig.
 

Jag ligger kvar i sängen och har nu en gosig katt på magen. Blir nog kvar här ett tag till verkar det som.
 
Katten gick. Så jag kan inte skylla på det längre.
Gosig katt kan verkligen försinka den bäste😅😍.

Några random tankar och idéer såhär mitt i allt. Ber om ursäkt ifall om dessa förekommit tidigare, minns inte riktigt. Tycker du om att lyssna på ljudböcker? Tänker om det kunde vara en sak som skulle fungera som morot för dig t.ex. under en promenad? Att få lyssna när man försöker göra något tråkigt och monotont som är svårt att ta sig för. Eller nån podd? Finns ju flera olika odlingspoddar t.ex., kanske också nån om bin🤔. Sen undrar jag också om du testat nån app i telefonen för att hjälpa dig "trycka på startknappen" när du ska utföra nån syssla. Jag vet t.ex. en app som heter Avocation där man odlar en avokadoplanta. Appen påminner en om sånt man lagt in och varje gång man gjort det man ska kryssar man för och plantan växer. Vissa tycker att det är för simpelt medan andra blir lite mer motiverade. Vad tror du för dig?

Hur som helst, ha en skön påsk @Wille 🐇🐣🤩
 
Gosig katt kan verkligen försinka den bäste😅😍.

Några random tankar och idéer såhär mitt i allt. Ber om ursäkt ifall om dessa förekommit tidigare, minns inte riktigt. Tycker du om att lyssna på ljudböcker? Tänker om det kunde vara en sak som skulle fungera som morot för dig t.ex. under en promenad? Att få lyssna när man försöker göra något tråkigt och monotont som är svårt att ta sig för. Eller nån podd? Finns ju flera olika odlingspoddar t.ex., kanske också nån om bin🤔. Sen undrar jag också om du testat nån app i telefonen för att hjälpa dig "trycka på startknappen" när du ska utföra nån syssla. Jag vet t.ex. en app som heter Avocation där man odlar en avokadoplanta. Appen påminner en om sånt man lagt in och varje gång man gjort det man ska kryssar man för och plantan växer. Vissa tycker att det är för simpelt medan andra blir lite mer motiverade. Vad tror du för dig?

Hur som helst, ha en skön påsk @Wille 🐇🐣🤩
Nej, jag tycker inte alls om att lyssna på ljudböcker eller poddar. Det är för ansträngande. Jag lyssnar däremot mycket på musik.

En sån app kan man väl prova.
 
Jag avancerar. Jag klev upp. Åt memma. Gick ut och fixade jord till krukorna. Penseerna var torra. Satte dem på ett fat med vatten att dra vatten. La mig i hängmattan. Klev upp. Mätte ett mått i friggeboden. Tog min mall och ritade på en regel efter måttet. Hämtade grejer. Sågade. Kollade om regeln passade. Nej. Sågade av en halv cm till. Nu passade den perfekt. Skulle hämta skruvdragaren. Var är batteriet? Hittade den. Batteriet var tomt. Satte den på laddning.

Många moment och varje moment kräver sitt. Och jag är ännu inte klar med något. Men är på gång i alla fall. Vet dock inte hur jag ska mäta upp längden på regel nummer två. Den ska vara 60 cm in i rummet. Där lutar taket.

Jag önskar att jag vore sån att jag bara mal på när jag börjat med nåt. Men tyvärr. Jag är inte sånt.

Nu då? Ska jag äta? Eller hämta ved? Eller plantera penseer?
 
Penseer planterade.
20230408_135512.jpg
 
Jag fick också en låda ved hämtad. Tänkte hämta tre stycken men får vara nöjd med en idag. Men man kan väl säga att jag gjorde lite mer än två punkter idag i alla fall. Penseer, ved och en regel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 113
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 226
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Berget på diskbänken har bara vuxit och vuxit senaste tiden. Och givetvis har jag inte diskat heller. Det brukar jag ju inte göra. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 393
Senast: A_NN_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp