Tobakförbud

Nejdå, de knarkar på och föräldrarna gör det också, men de är rika och har därmed råd. Det var väl hela grejen.
Det brukar vara svårt att sköta sina affärer när man knarkar.
Min pappa var rik men alkoholist.
Det var inte kostnaden för alkoholen som gjorde att han blev av med sin förmögenhet utan oförmågan att sköta om pengarna.
 
En värld där människor är mycket skötsamma.
Det finns inte plats för misstag av den sorten i min värld.
Det skulle bli skandal och tragedi.

:laugh: Man kan knarka och ändå vara skötsam och rik. Herregud, går du alltså fortfarande efter myten att de som knarkar är arbetarklassen?

Knark bland överklassen förekommer frekvent. Den knarkande överklassen är de som göder knarkhandel och gängkriminalitet.
 
Det brukar vara svårt att sköta sina affärer när man knarkar.
Min pappa var rik men alkoholist.
Det var inte kostnaden för alkoholen som gjorde att han blev av med sin förmögenhet utan oförmågan att sköta om pengarna.
Steven Tyler är god för 130milj dollar. Keith Richards över 300milj dollar så även Robbie Williams. Elton John över 500.
Verkar funka bra att vara marinerad i droger o sprit och ändå vara rik 🤷‍♀️🤷‍♀️

Då är vi inte ens inne på Hollywood.
 
:laugh: Man kan knarka och ändå vara skötsam och rik. Herregud, går du alltså fortfarande efter myten att de som knarkar är arbetarklassen?

Knark bland överklassen förekommer frekvent. Den knarkande överklassen är de som göder knarkhandel och gängkriminalitet.
Om knark skulle förekomma i min värld så skulle det leda till skandal och tragedi.
Däremot så undrar jag nu väldigt mycket vilken värld som du lever i?
Jag vet väldigt många som knarkar, men ingen av dessa är på något vis rik. De flesta har diverse diagnoser som sjukvården har misslyckats med att ta hand om. Flera sitter bakom lås och bom.
 
Steven Tyler är god för 130milj dollar. Keith Richards över 300milj dollar så även Robbie Williams. Elton John över 500.
Verkar funka bra att vara marinerad i droger o sprit och ändå vara rik 🤷‍♀️🤷‍♀️

Då är vi inte ens inne på Hollywood.
Det är ju en tämligen liten och anekdotisk samling människor.
Och nej, i den värden lever jag inte.
Showbiz verkar vara en helt annan planet på många sätt.
 
Om knark skulle förekomma i min värld så skulle det leda till skandal och tragedi.
Däremot så undrar jag nu väldigt mycket vilken värld som du lever i?
Jag vet väldigt många som knarkar, men ingen av dessa är på något vis rik. De flesta har diverse diagnoser som sjukvården har misslyckats med att ta hand om. Flera sitter bakom lås och bom.

Har man lite insyn i finansbranschen eller den internationella IT-världen så vet man att det inte bara är alkohol som nyttjas där.
 
Man kan ju inte förbjuda allt, och borde man? Men bara för att man inte kan förbjuda allt, borde man låta bli att förbjuda något då?
Alkohol tänker jag inte ens diskutera, då jag jämt och ständigt får höra hur dömande jag är för att jag har en åsikt om det, så den biten tar jag inte ens här.

Nej faktiskt inte, jag kan inte klaga. Tillåtet att röka på balkongerna och utanför i trädgården, men röken går förstås in eftersom det är ett flerfamiljshus och folk står i närheten av ventiler, fönster, balkonger och inte går en bit bort. Så... hyresvärden borde kanske sätta förbud mot rökning I lägenheterna, PÅ balkongerna och PÅ tomten i så fall. Och inte mig emot, men då blir det ju synd om de som röker och måste gå 50 meter ut till trottoaren.
Nej, men vi har ju redan rätt många förbud i samhället, och många andra ting som regleras bitvis för att skydda människors liv utan att för den skull införa totalförbud. Jag får rysningar av tanken på fler förbud och statens behov att styra hur vi lever och uppför oss. Säkert har de senaste två åren satt sina spår, men jag tycker att det är skrämmande. Lite - vad blir det härnäst?

Fast då är det ju inte rökfritt boende tycker jag, balkongen är ju definitivt en del av fastigheten. Visst finns det rätt många byggnader där man faktiskt måste befinna sig på visst avstånd utanför, ungefär på samma sätt som man inte heller får grilla på balkongen? Jag trodde även det var ganska vanligt i Sverige, tråkigt att det inte är så hos din hyresvärd men det kanske går att lobba för.
 
Något som jag nog skulle kunna tänka mig fängelsestraff på kanske- att prata i högtalartelefon med någon gapare tidigt på morgonen, på tåget! :sneaky: På eftermiddagen kan jag tänka mig att straffet kanske kan vara något år lägre fängelse faktiskt, något litet bara! :angel:
:D
DET låter däremot rimligt! :D
 
Första gången jag hörde någon i ett vardagssamtal om vad en pysslat med på helgen säga "Yeah, we started out with some coke, and then.... " var faktiskt i hästsammanhang. Banktjänsteman, miljonär, två jättefina hopphästar.
 
Och det vet du för att det är din värld då?
Eller för att du har läst om det eller sett det på TV?

Jag har hängt en hel del med överklass, ja. Det finns även en hel del att läsa om det. Brukandet kan se olika ut i klasserna, men när du påstår att man inte kan vara rik och knarka samtidigt är det verkligen helt verklighetsfrånvänt. Jag tror varken forskning eller någon som hängt i de kretsarna kan hålla med dig på den punkten.
 
Om knark skulle förekomma i min värld så skulle det leda till skandal och tragedi.
Däremot så undrar jag nu väldigt mycket vilken värld som du lever i?
Jag vet väldigt många som knarkar, men ingen av dessa är på något vis rik. De flesta har diverse diagnoser som sjukvården har misslyckats med att ta hand om. Flera sitter bakom lås och bom.

Jag föredrar att leva i verkligheten. Gång på gång gör du svepande påståenden i diskussioner, och sen visar det sig ofta bara vara i din värld som det ligger till på det viset. Jag känner både missbrukare och festknarkare i olika samhällsklasser. Ditt påstående om att man inte kan knarka och vara rik samtidigt är fortfarande helt felaktigt och rent av tagen ur luften.
 
Jag föredrar att leva i verkligheten. Gång på gång gör du svepande påståenden i diskussioner, och sen visar det sig ofta bara vara i din värld som det ligger till på det viset. Jag känner både missbrukare och festknarkare i olika samhällsklasser. Ditt påstående om att man inte kan knarka och vara rik samtidigt är fortfarande helt felaktigt och rent av tagen ur luften.
Och vad är det som gör att din verklighet är den absoluta sanningen?
Det är ju bara just din uppfattning av verkligheten.

Men visst, jag erkänner att jag oftast kapar bort de ovanliga ytterligheterna. I det här fallet så har jag kapat bort de mest utslagna knarkarna, rockstjärnor och liknande samt människor som inte bor i Sverige. Dels därför att de är så oerhör få och dels därför att drogpolitiken skiljer sig åt i olika länder.
 
Det kan gå bra eller dåligt oavsett om man nyttjar illegala substanser eller ej. Internetbubblan berodde inte på att folk knarkade. Däremot brukar det aldrig gå bra för de som ägnar mer tid åt droger än åt arbete.
Det fetade.
Just så.
Och det blir lätt så med tiden om man använder narkotika mer än tillfälligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp