Bukefalos 28 år!

Tömkörning, bettlöst

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vilket bettlöst är bäst att använda i tömkörningen?
Använder kapson nu men den snurrar även om jag spänner den hårdare än vad jag egentligen vill.
Funderar på om sidepull eller cross-under?

Rider gör jag på cavemore. Hade hästen kunnat ha bett så hade jag ju använt det.
 
Jag skulle hellre välja sidepull alla dagar i veckan framför cross-under. Cross-undern är otroligt konstig och knepig imo och den drar åt bara av tyngden av tyglarna. Någon vidare eftergift blir det aldrig heller.
 
Jag har en hemmagjord kapson till min fröken, vi både rider, tömkör och sladdar volten i den. (hemmagjord = spärrgrimma från Börjes som jag flyttat ringarna på).

/Lavinia
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 963
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 575
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 456
Senast: grodan21
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 105
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp