Tog tillbaka sin häst - misstänks för olaga intrång

Sv: Tog tillbaka sin häst - misstänks för olaga intrång

Nej det gjorde det inte. Jag undrar om - Varför ägaren plockade hem hästen - finns det en anledning? Och Det som ägaren fick med sig - Vad är det för ngt?
 
Sv: Tog tillbaka sin häst - misstänks för olaga intrång

Ja det undrar jag med. Kan ju likväl vara hästens saker som ägaren tagit med sig.
Eller saker som ägaren köpt och låna ut till fv.

Men det kan ju också vara så att ägaren stulit.


Och det står inget om ägarens orsak att hämta hem hästen, var den misskött?

Sen kan jag tycka att det är lite väl mycket att bråka om och dra in tidningen för att hästen hämtas 3 veckor tidigare än beräknat.

Om ägaren stal saker så var ju inte det bra dock.
 
Sv: Tog tillbaka sin häst - misstänks för olaga intrång

Det man kan säga här är väl att avtal skall hållas.
Hästägaren skulle ha väntat tre veckor eller försökt komma överrens med fodervärden om tidigare hämtning.

Om hästen missköttes utgår jag ifrån att någon utomstående ska kunna bekräfta detta och att det då är ett avtalsbrott vilket gör att avtalet kan brytas och hästen tas hem omgående.

Det tillhör väl generellt en av riskerna med att lämna ut på foder, att fodervärden inte alltid gör samma bedömningar som man själv gör. Om man inte kan tolerera detta, om det nu inte handlar om vanvård, kanske man skall låta bli att låna ut sin häst.

Jag vet inget om detta enskilda fall, hur det gått till och vad som hänt.
 
Sv: Tog tillbaka sin häst - misstänks för olaga intrång

Ja visst säger lagen så.
Men att gå till tidningen med det hela?

Jag skulle inte bemöda mig.
Kanske tidningen som har nyhetstorka och snokade reda på det själv. Inte vet jag.
 
Sv: Tog tillbaka sin häst - misstänks för olaga intrång

Ja visst säger lagen så.
Men att gå till tidningen med det hela?

Jag skulle inte bemöda mig.
Kanske tidningen som har nyhetstorka och snokade reda på det själv. Inte vet jag.

Det kan mycket väl vara så att tidningen fick infon från polisen iom att det var polisanmält.

Hade det kommit från fv eller hästägare så hade det förmodligen stått mer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag fick för en tid sedan en obotlig cancer och jag kommer inte leva så länge till. Man vet inte HUR länge för just nu får jag en...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 177
Senast: Tirnanoogh
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp