Tornerspels hästars höjd?

Hehe, jag kan stå till tjänst med ridbana ifall ni drar er ner till Härnösand fram och tillbaka :angel:
Det skulle vara kul med lite annan underhållning än att fösa kossor :rofl:
 
Det måste ha varit ett av Smithsonian-museumen i Washington, D.C. Minns inte vilket, det finns ju över 20 stycken att välja mellan... Jag besökte inte alla, men några.

Oj, vad med fjordingar det blev nu då! :D
 
Oki! Då säger vi så!! :D Han med skägget kan ju skaffa lite material. Typ rundstav 27mm diam i 210cm längd och 32mm diam i 310cm längd. Ringar och kuddar är en baggis. Qvintan vete fan men vi hittar på något. Om inte annat får någon stå och huka bakom Ruriks sköld. ;) Hållare till ringarna gör man bland annat med hjälp av elrör i plast. Är väl säkrast att jag ringer till getabocken och förklarar! :D
 
Går så bra nere hos Tanja så, för min dl iaf, så glad så sålänge jag slipper folket i grannbyn.
Dom har klacificerat mig som en dum fet idiot som inte går att prata med så jag jag åker gärna ner till lite trevligt :cry: folk.
 
Du kan få låna svärd och rustning av mig så kan du åka och hälsa på folket i grannbyn... :devil: :banana:

Men då säger vi hos tanja då!! :D Tror det blir packning á la hockytrunk hem på flyget. Vete fan hur jag ska få med mig 15kg ringbrynja bara. Man kan ju inte bära det på sig längre i och med metalldetekorn :crazy:
 
Här har ni en till! Fast jag har inte klumpat ihop mig ännu... :D
 
Ringbrynjan ska med på ett eller annat vis så att jag och CA kan slåss lite. Det var ett tag sen jag fick ett rejält kok stryk! ;)

Ska se om jag kan pressa ned ett svärd i resväskan oxå, känns ju lite mer på riktigt när man plockar ringar med ett sånt istället för med en pinne. Och det väger ju inte speciellt mycket i packningen heller :bump:
 
Märkligt med en regel som utesluter en hel del araber , quarter fjordingar och andra lämpliga hästar.
I westernridningens boskapsgrenar finns ett minimimått på 140 cm som är en mera lämplig gräns.
 
Säg det till de riddarsällskap som varit med och beslutat detta. SRS är en grupp bestående av representanter från alla SRSanslutna sällskap. Det är dom som tar beslut om vad som ska gälla vid SM.

Själv var jag en av dom riddare som var FÖR en sänkning från 150 till 148 så jag tänker inte diskutera detta mera.

Vill ni ha mer info vänd er då till SRS


ÅTER IGEN: Detta gäller ENDAST på SM (1 helg/år), övriga året är det de höjdregler som vardera lag sätter som gäller...


E O D för min del...
 
Jag tycker att 140 cm gränsen i western är dum i alla fall bara för att min häst är 129 :rofl:
Men det kan ju inte dom rå för. Jag får väl ta på Tanja platåskor eller nåt för att jag ska få göra nåt kul :D
 
Obs. det gäller bara i boskapsgrenarna. Man måste kunna stoppa en shettis från att rida mot stora kor.
I alla andra westerngrena är du välkommen med din häst.
 
Jag vet att det bara är boskapsgrenar. Men jag är sugen på att prova boskapsgrenar med min häst, men det går ju inte eftersom hon tydligen är för liten.
 
Finns det sådana klasser här omkring? Om det finns så vet du ju att då får låna min ena skrutt, hon har ju ändå nyss vallat lite kossor själv, ja när dom hotade att äta på hennes kära ensilagebal alltså :D
Tänkte om du vill träna inför att starta med Kruse ;)
 
Jag har hört att det finns några såna klasser här nånstans. Fast det blir väl inget nytt förrän till våren. Det har varit en kosseclinic här i "närheten" också, men den kunde jag inte vara med på.
Hoppas att Kruse masar sig över 140 cm strecket då :devil:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
496
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet...
Svar
4
· Visningar
525
Senast: Rie
·
Hemmet Jag hade ute en snickare igår för att få offert på ett bygge av en trappa på utsidan av (längs med) huset. Höjden där den slutar är ca 2...
Svar
18
· Visningar
1 103
Senast: bettysmatte
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 524
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp