Bukefalos 28 år!

Tornspelet knivsta 14 dec.

jahaja - så var oskulden tagen med NK då ;)
Gick riktigt bra om man bortser från min plockning och missödet med lansen (Som känns NU).
Det blev inget hål i väggen och lina skötte sig riktigt bra så jag är nöjd.

Gisburne - vet inte om jag sa det på plats men schabraket blev snyggt!! :)
 
DU som red fjordingen på torneringen,
det gick ju rätt bra heftig shabrak du hadde.
men du deltog inte i sita grenen,var det för att du är rätt ny i träningen????
 
Tack, Scorpan! Jo, du sa det, men det känns alltid bra att höra igen! :D Ditt schabrak hade himla kul färg!

Icebabe, som du såg så var inte min häst riktigt med på noterna utan villa springa ifrån allt och alla. Han var likadan på träningen man-mot-man för en månad sedan så jag bestämde redan då att inte delta i den grenen på uppvisningen. Han behöver komma över sin publikfobi och sin prestationsångest innan jag fortsätter att pressa honom till att lära sig något nytt. Men i fortsättningen kommer vi nog att dyka upp i rustning och schabrak på samtliga träningar, så att jag lär mig balansera vikten av utrustningen och så att min pålle blir bekväm med vikten och sina scenkläder. Han vinglade rätt rejält första kvarten efter att jag satt upp! :angel:

Det blev en pinsam show för oss, särskilt när sadeln gled... :crazy: Nytt schabrak under sadeln också, det var visst lite halt! :o Men vi kan faktiskt plocka ringar och kuddar, faktiskt! Faktiskt!!! :D :D :D
 
jag har skällt på mig själv för den kassa plockningen. Hästen är jag nöjd med - värre med ryttaren ;) Men så har jag höga krav på mig själv också...
 
jag tycker du var duktig,det var ju din första show eller hur?
och det var en bra uppvisning.
det är inte lätt och skall inte vara det,jag kommer på träningen med min pålle 17 january eller 14 february,
vet inte helt ennu då han är svår att lasta och jag forsöker få tag i en lastbil på B körkort.

som sagt tycker jag att du var tuff også att du visade att du inte blev pinlig berörd,men körde på endå.
du var bra
 
Åh... tack! :love: :love: :love:

Jag försökte skoja bort den andra grenen (kudde + ring) eftersom det gick åt fanders i alla fall med poängplockningen, och det gick sådär tycker jag själv. Hade jag haft lite tid till att förbereda buset lite med fältväpnarna skulle det lätt ha blivit ännu bättre! Roligare!!! Bra att speakern hängde på i alla fall. :D

Hade jag hunnit träna på saken skulle jag ha slängt mig i backen när sadeln gled, men jag bestämde mig i sista sekunden för att låta bli. Jag såg inte om någon stod redo att rida med spjut bakom mig, den personen skulle ju kunna ha spetsat min lösspringande häst i så fall. Men det är ju ett halvår tills nästa spel, så jag hinner nog förbereda lite bus tills dess! :cool:

Vore kul om du kom på träningen nästa gång, vi behöver vara några till! Det är jättekul!!! :bump:
 
Hehehehee... hehe... he... :devil:

Närå, allvarligt, Nordic är supernajs! Men hur vet du att det är träning 17 januari och 13 februari? Det visste ju inte ens jag, ju...! Fast det är klart, det är ju lördagarna närmast den 15:e... Bara det inte är träning den 14 februari så är jag lugn...

:banana:
 
Scorpan, vad var det för missöde med lansen du syftade på? Vad gjorde du med den - du VET väl att man ska träffa QUINTASKÖLDEN med den?! :p

:bump:
 
det var man mot man lansen jag tänkte på. Den som var så pass lindad att den inte sprack, varken vid första träffen eller ens andra. Vid andra träffen var jag på väg ur sadeln kändes det som och kroppen var rejält öm dagen efter.

Träningarna är som jag förstod det den 17/1 och den 14/2. Eftersom jag börjar på nytt jobb efter nyår har jag ingen aning om det finns nån möjlighet för mig att komma =/
 
Varför är det träning 14/2 för? Det går ju inte! Då ska jag ju sitta hemma i ett mörkt hörn och deppa för att jag är singel! Skit också... :devil:

Okej, vi skyller missödena med brytspetsarna på väpnarna, tycker jag! Jäklar vad de stressade mellan ritterna! :D
 
Okej, vi skyller missödena med brytspetsarna på väpnarna, tycker jag!

Klart vi gör - även fast jag inte skäller så gärna. Vet hur det är att vara väpnare och att det är stressigt. Dom hade varit väldigt nitiska med min lans. Den var prepad lite väl mycket om vi säger så ;)
 
jo,men jag kommer på träningarna.
jag har läst på lite nu,men jag kommer inte börja före 14 feb. då jag skall till norge nu,och så blir det nyår,då blir det lite med pengar över till att köra till träningen.
det är ju två timmars åkning för oss.

jo,jag såg du forsökte skoja bort det
och det funkade.
jag sa det også till min mann,att du var rolig och tuff.
visst hadde du fjordingen?
isåfall karnsje du såg oss,när du sprang över parkeringen,vi kom med den gula audi bilen precis i det du sprang dit.jag gick i vit jacke.
jag beundrade shabracken din også,även dom andras,särligt svarta korpen eller vad han het.
 
näää,tok inte,jag blev ju hektat :cool: :D

gisburne:
jag fick beskjed om att träningarna var nu den 17 jan och 14 feb.rätta mig om jag har fel,men det var det hon tjejen sa ( vet inte om man får skriva namnet hennes)
 
Icebabe,
Vilken tjej, Karin? Hon har nog inget emot lite publicitet. Jag har inte frågat henne om nästa träning, däremot den person som SKA veta när det är och han hade ingen aning. :smirk: Jepp, det är jag som har fjorden. Hmm, jag minns inte någon gul bil, men om jag sprang så var jag nog stressad... Jag glömde sporrarna och handskarna när jag satt upp, så jag var tvungen att springa tillbaka och hämta dem och precis då skulle ALLA ha tag i mig! Kan ha varit i den vevan du såg mig springa. :D

Scorpan,
Allvarligt talat så är det en ponnyutställning den 14/2 som jag mycket gärna vill delta i med min lilla hingst. Men jag har funderat på det där och eventuellt så kan jag hinna med både och. Utställningen borde vara över för vår del före lunch eller strax efter och om jag har fjorden med i släpet då så skulle jag teoretiskt kunna åka vidare till träningen. Utställningen är i Upplands Väsby, så det är inte särskilt långt. Men det beror ju på, sannolikheten att min hingst skulle vinna sin klass och behöva dyka upp i BIS-ringen är ganska liten, om än möjlig. Jag vill ju inte missa träningen! Hålet är ju inte klart... :cool:
 
ja,karin sa det,hon hadde skrevet det i almenackan då jag var der.tiderna.
jo,det var nog då jag såg dig springa.
 
Om Karin har sagt det är det säkert helt riktigt. :cool:

Kommer ni 17/1 då?
 
Hehe, står det på mitt schema att jag ska jobba när det är träning så ÄNDRAR jag det!!! :D Sån e jag...!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: Amha
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp